Specsaversin kehys- ja aurinkolasitrendit 2019

Kevään 2019 kehys- ja aurinkolasimuoti askeltaa muotimaailman catwalkeilla varmana asusteena. Tärkeimmillä muotiviikoilla lähes jokaisen nimekkään vaikuttajan näytöksessä on nähty kehyksiä tai aurinkolaseja, joissa kiteytyy eri vuosikymmenten parhaat palat. Specsaversin mallistojen kauden 2019 trendien valokeilassa ovat ruutu, neliö ja ovaali sekä jonkin aikaa pintansa pitänyt pyöreä ja kissamainen muoto.

Katumuodissa vahvasti näkynyt 90-luku on kuuma myös ensi vuonna. Ysärilasien tyylin mukaisissa pienikokoisissa malleissa nähdään ovaalia ja venytettyä suorakulmiota sekä värillisiä linssejä jopa hengettömiin kehyksiin yhdistettynä. Pukeutumismuodin sporttisuus ja tekniset materiaalit ovat vahvassa nosteessa myös aurinkolasimallistoissa.

Geometriset muodot

Neliö ja suorakulmio, monikulmiot, täysin pyöreä ja ovaali, kolmio tai ruutu… geometriset muodot jylläävät kehyksissä ja aurinkolaseissa. Muoto pääsee oikeuksiinsa varsinkin kevyissä ja minimalistissa malleissa. Ensi kesänä supertrendikäs valitsee kasvoilleen Kurt Cobainin ikonisen mustavalkoisen ovaalin aurinkolasin, eikä jätä ketään kylmäksi.

Aviator

Klassikkomalli aviator eli pilottilasi pitää pintansa 70-luvun muodin ollessa edelleen in. Vuoden 2019 pilottityyli esittäytyy muuan muassa tuplanenäsillalla sekä kehysosan laskemisella niin, että kulmakarvat näkyvät kehysten yläpuolelta. Aviatorit ovat nyt myös naisellisempia pehmeiden ja pyöreiden muotojensa ansiosta. Malli löytyy lähes kaikilta brändeiltä, joten eri kasvojen muodoille löytyy valinnanvaraa.

Värikkäät linssit

Vuoden 2019 aurinkolasimallistot ilahduttavat värikkäillä linsseillä. Silmänilon lisäksi niillä on hyviä ominaisuuksia esimerkiksi harrastusten parissa: vihreät ja harmaat linssit toimivat parhaiten kirkkaissa olosuhteissa ja ruskea väri parantaa taas kontrasteja. Pastellinsävyiset tasa- tai liukuvärjätyt linssit ovat katu-uskottavuutta hakevan ykkösvalintoja. Myös keltainen linssi on edelleen trendikäs.

Retro-futuristisuus

Innovaatiot ja tulevaisuuden älylasit näkyvät myös kehys- ja aurinkolasimuodissa. Futuristiset mallit huokuvat kasariretroa muun muassa punaisine peililasilinsseineen. Yksityiskohdilla saadaan perinteisempiinkin malleihin futuristista ja teknologista ilmettä.

Leikkisyys

Pienten ysärilasien rinnalle suureksi trendiksi on noussut hulluttelu kehysten koon, muotojen ja värien kanssa ajatuksella mitä enemmän, sen parempi! Kreisien kehysten muoto voi olla vaikkapa sydän tai kirjain. Paksut muovikehykset koristellaan taas yltäkylläisin kuorrutuksin ja kaiverruksin. Pinnalla ovat myös monivärisyys ja erilaisten kuosien käyttö kehyksissä- ja aurinkolaseissa. Selkeisiin, kevyen kissamaisiin malleihin tuodaan näköä taas värillisillä linsseillä.

Specsaversin mallistoissa kattava valikoima trendin huippuja

Specsaversin mallistoista löytyy trendien mukaisesti kissamaisia kehyksiä esimerkiksi Love Moschinolta, neliön mallisia Will.i.amilta, pyöreitä Day Birger & Mikkelseniltä, Ivana Helsingiltä ja Kylie Minoguelta sekä soikeita Bruuns Bazaarilta. Monikulmaisia, kuten monia edellä mainittujakin, on valikoimissa myös Specsaversin omasta kokoelmasta.

Lisätiedot:

Irene Hernberg viestintäjohtaja, Specsavers Oy, +358 40 625866, irene.hernberg@specsavers.com

Tuotekuvat ja kuvauslainat:

Elisa Korhonen, Republic of Communications, +358 44 5139677, elisa.korhonen@republic.fi

Specsavers Optical Group on maailman suurin yksityinen optisen alan yhtymä, jolla on yli 1 700 optikkoliikettä Iso-Britanniassa, Irlannissa, Alankomaissa, Espanjassa, Australiassa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Suomessa ja Uudessa-Seelannissa. Yhtymän kokonaisliikevaihto oli vuonna 2017 yli 2,9 miljardia euroa. Optikot Doug ja Mary Perkins perustivat Specsaversin vuonna 1984, ja se on edelleen perheyritys. Suomessa Specsavers aloitti heinäkuussa 2007, ja ketjun suomalaisten paikallisyrittäjien omistuksessa oleva liikeverkosto kattaa koko maan. Specsaversillä on alan suurin liikekohtainen liikevaihto.  www.specsavers.fi