Specsaversin tämän kesän aurinkolasisuosikit: värikkäitä linssejä ja klassikoita

Aurinkolasit viimeistelevät tyylisi näyttävänä asusteena, ja mikä tärkeintä, lasit suojaavat silmiäsi voimakkailta auringonsäteiltä. Specsaversin asiantuntija Jaana Ylätalo kertoo kauden aurinkolasitrendit sekä vinkit muodikkaisiin ja klassisiin aurinkolaseihin.

Tämän kesän aurinkolaseissa korostuvat laadukkaat materiaalit ja huomiota herättävät yksityiskohdat. Kesän trendit ovat saaneet inspiraationsa 70-luvusta: mallistoissa nähdään eri muotoisia ja erilaisista materiaaleista valmistettuja pilottikehyksiä – esimerkiksi vintage-henkisiä aurinkolaseja, joiden kehyksissä on käytetty asetaattia. Vaihtoehtoja on paljon, mutta Specsaversin asiantuntija Jaana Ylätalo nostaa esiin erityisesti yhden trendin, joka korostuu tänä kesänä.

– Värikkäät ja sävytetyt linssit ovat tämän vuoden suuri trendi. Värivaihtoehtoja löytyy monia, kuten vaaleanpunainen, sininen, keltainen ja vihreä. Linssejä saa myös liukuvärjättyinä. Esimerkiksi LUXe -mallistosta löytyy auringonnousua muistuttavat pilottilasit: niiden kantikkaissa asetaattikehyksissä on kaunis liukuva väritys yläosan terrakotasta alaosan vaaleaan persikkaan. Liukuvärjätyt linssit antavat niille viimeisen silauksen! Ne ovat yhdet tämän vuoden suosikkilaseistani.

1. Liberty of London, 189 €. 2. LUXe, 189 €. 3. LUXe, 189 €.

Valitse käyttötarkoituksen mukaan

Voit räätälöidä aurinkolasit mielesi mukaan ja valita niihin myös linssit omilla vahvuuksillasi. Hyvän istuvuuden ja oikean vahvuuden lisäksi aurinkolaseja valitessa kannattaa miettiä, millaisissa tilanteissa ja olosuhteissa aurinkolaseja käytetään. Liukuvärjätyt aurinkolasit sopivat erinomaisesti aurinkoisille kaupunkikävelyille, mutta esimerkiksi vesille kannattaa valita polarisoidut aurinkolasit.

– Jos haluat erottua joukosta ja räätälöidä täysin uniikin kokonaisuuden, valitse värilliset linssit mieleisiin silmälasikehyksiin, Ylätalo vinkkaa.

1. ReWear, 139 €, 2. LUXe, 189 €, 3. Liberty London, 189 €.

Klassikot ovat klassikkoja syystä

Trendejä tulee ja menee, mutta klassikot pysyvät. Monet suosivat aurinkolaseissa tiettyä klassista muotoa, joka sopii heidän kasvoilleen erityisen hyvin. Vuodesta toiseen toistuvat siis samat klassikot, kuten pilottilasit, joihin on lisätty jokin ainutlaatuinen vivahde.

– Trendit ovat hauskoja ja käytän mielelläni huomiota herättäviä aurinkolaseja, mutta nautin myös vanhoista ja toimivista klassikoista, Ylätalo kertoo.

1. Marc Jacobs, 219 € 2. Levi´s, 159€ 3. LUXe, 189 €.

Specsavers on yrittäjävetoinen ja yksityisomisteinen optikkoketju, joka rantautui Suomeen heinäkuussa 2007. Specsavers tarjoaa suomalaisille laadukkaita silmälaseja, piilolinssejä ja silmäterveyspalveluita edulliseen hintaan. Suomessa on 50 Specsavers Optikko -liikettä, joiden liiketoiminnasta vastaavat paikalliset yrittäjät. Kattavien optikkopalvelujen lisäksi valtaosasta liikkeitä löytyy silmälääkärin vastaanotto. Specsaversin optikon Kokonaisvaltaiseen näöntutkimukseen sisältyy aina digitaalinen silmänpohjakuvaus ja silmänpaineen mittaus. Laajaan kehysvalikoimaan kuuluvat omien mallistojen lisäksi mm. Tommy Hilfiger, Lyle&Scott, Gant, Converse, Lacoste, DAY Birger et Mikkelsen, Valerie, Karen Millen ja Kylie Minogue.

Specsavers Finland Oy on osa Isossa-Britanniassa toimivaa ja perheomisteista Specsavers Optical Groupia, johon kuuluu maailmanlaajuisesti yli 2 000 myymälää ja lähes 40 000 työntekijää. www.specsavers.fi