Specsaversin uusi mainoskonsepti juhlistaa paikallista yrittäjyyttä

Optikkoketju Specsavers on lanseerannut uuden mainoskonseptin, joka nostaa esiin suomalaisia Specsavers-yrittäjiä ja heidän merkitystään paikallisten asiakkaiden silmäterveyden huolenpidossa. Specsaversin toimintamalli perustuu paikallisyrittäjyyteen, jossa etenkin optikkoyrittäjällä on avainrooli korkean kliinisen palvelutason varmistamisessa. Uusi mainoskonsepti on sukua ”Olisit käynyt Specsaversilla” -klassikolle.

Specsaversin uusi mainoskonsepti kertoo paikallisyrittäjyyden merkityksestä hauskalla tarinalla, jossa katsojaa johdetaan ensin harhaan. Katsojalle luodaan mielikuva siitä, että mainoksessa puhuttaisiin puolisosta tai treffikumppanista, vaikka todellisuudessa kyse onkin paikallisesta Specsavers-yrittäjästä, joka tosin on kumppaniakin tärkeämpi - ainakin silmäterveydessä. Humoristinen mainoskonsepti on sukua tutulle ”Olisit käynyt Specsaversilla” -konseptille, joka jatkuu uusien mainosten rinnalla.

”Paikallinen toimija ei ainoastaan pyöritä myymälöitämme, vaan myös omistaa ne. Specsaversin kumppanuusmallissa yrittäjiä on myymälöissä yleensä kaksi, joista toinen on optometristi ja toinen kaupan alan osaaja. Sillä reseptillä Specsavers on toiminut menestyksekkäästi jo 40 vuotta. Paikallisuus sitouttaa yrittäjämme heidän asiakkaisiinsa, mikä taas herättää asiakkaissa luottamusta ja luo pitkiä asiakassuhteita”, sanoo Camilla Gummerus-Forstén, Specsaversin Suomen markkinointijohtaja.

Uusi mainoskonsepti on näkyvillä sekä televisiossa että Specsaversin omissa kanavissa. Konsepti on esillä viikkojen 17–21 ajan. Konseptin ovat luoneet Bertie Rapkin ja Jon Morgan Specsaversin sisäisestä markkinointitiimistä.

Humoristisen mainoskonseptin taustalla on vakavampi viesti

Vaikka mainos on sävyltään humoristinen, mainoksen taustalla on tärkeä viesti siitä, että silmäongelmien varhainen havaitseminen vaatii luottamuksellista yhteistyötä.

”Optikkoliikkeiden kliinisistä palveluista on tulossa yhä merkittävämpi osa suomalaisten terveydenhuoltoa. Mainoskonseptin avulla haluamme korostaa sitä, että yrittäjämme tiimeineen pitävät huolta paikkakuntansa asukkaista ja ovat sitoutuneet palvelemaan heitä”, Gummerus-Forstén sanoo.

Suomen optisessa markkinassa Specsavers on ollut edelläkävijä silmäterveyden ennaltaehkäisevässä työssä, sillä yhtiö toi ensimmäisenä toimijana silmänpohjakuvauksen osaksi optikkopalveluitaan vuonna 2013.

”Joskus käynti optikolla voi paljastaa isompiakin hoitoa vaativia terveysongelmia - jopa ennen selkeiden oireiden ilmaantumista. Kliinisiin palveluihimme ja asiantuntemukseemme voi luottaa, ja sen luottamuksen perustana ovat henkilökohtaiset ja luottamukselliset asiakassuhteet paikkakuntalaisten kanssa”, Gummerus-Forstén summaa.

Camilla Gummerus-Forstén

Suomen markkinointijohtaja
Specsavers
Puh. +358400508010