Suomen sähäkin silmälasimalli 2017 -finalistit on valittu

Specsaversin suuren suosion keränneen Suomen sähäkin silmälasimalli 2017 -kilpailun finaalissa kisaa kolme näyttävää finalistia, jotka valittiin lähes 400 hakijan joukosta. Silmälasimallikilpailu järjestetään Suomessa jo kymmenettä kertaa, ja tänä vuonna kilpailussa etsittiin ensimmäistä kertaa yli 50-vuotiaita silmälasimalleja. Tavoitellun Suomen sähäkimmän silmälasimallin tittelin lisäksi finalistit kisaavat upeista palkinnoista. Kilpailun voittaja selviää 4.9.

Tänä vuonna Specsavers hakee yhdessä ET-lehden kanssa ensimmäistä kertaa yli 50-vuotiasta silmälasimallia. Tarkoituksena on löytää uusi silmälasikasvo, jossa yhdistyvät omaperäisyys, itsevarmuus sekä tietysti sähäkkä asenne. Kilpailun keulakuvana toimii koko kansan rakastama entinen uutisankkuri Pirjo Nuotio, joka tunnetaan tyylikkäänä ja luovana silmälasien käyttäjänä.

Semifinaaliin valittiin kaksikymmentä upeaa kilpailijaa, joista finaaliin selvisi kolme sähäkintä. Finaalissa mukana ovat Eeva Aminoff Helsingistä, Tuula Karhu Joensuusta ja Paula Lahtinen Espoosta.

–       Kilpailu on ollut todella kovatasoinen! Tuomaristo valitsi finaaliin kaksi osallistujaa, ja ET-lehden yleisöäänestyksen voitti Eeva Aminoff. Koko kisan voittaja valitaan 4.9., kertoo Irene Hernberg, Suomen Specsaversin viestintäjohtaja.

Kilpailun kolme finalistia pääsevät Specsaversin mainoskuvauksiin ja sen jälkeen stailattuina nauttimaan Gloria Fashion Show’n VIP-illan huumasta syyskuussa. Tuomariston valitsema kilpailun voittaja saa myös hemmotteluristeilyn M/S Viking Gracella.

–       Kisa oli minulle uusi, upea kokemus, ja olen tyytyväinen, että lähdin mukaan. Oli hienoa, ettei kisassa keskitytty pelkkään ulkonäköön, vaan esille otettiin vahvasti oma persoonallisuus. Kisa ei oikeastaan edes tuntunut kilpailulta, sillä meillä oli toisten osallistujien kanssa niin mukavaa, muistelee viime vuoden Suomen sähäkin silmälasimalli -kilpailun voittaja Netta Kulmala.

Kilpailusta: Specsavers Spectacle Wearer of the Year -kilpailu järjestetään tänä vuonna yhteensä kymmenessä maassa, jotka ovat Australia, Uusi-Seelanti, Iso-Britannia, Irlanti, Ruotsi, Norja, Espanja, Tanska, Hollanti ja Suomi. Spectacle Wearer of the Year -kilpailu on maailman ensimmäinen silmälasimallikisa ja sen tarkoituksena on rohkaista ihmisiä käyttämään silmälaseja asusteena, osana omaa tyyliä ja persoonaa.

Suomen kilpailusivut:

Viestintäjohtaja Irene Hernberg, Specsavers Finland, 040 662 5866, irene.hernberg@specsavers.com

Finalistien haastattelu- ja kuvapyynnöt:
Viestintätoimisto Pohjoisranta Burson-Marsteller, Jenni Petäjä, 040 763 2236, jenni.petaja@bm.com

Specsavers Optical Group on maailman suurin yksityinen optisen alan yhtymä, jolla on yli 1 700 optikkoliikettä Iso-Britanniassa, Irlannissa, Alankomaissa, Espanjassa, Australiassa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Suomessa ja Uudessa-Seelannissa. Yhtymän kokonaisliikevaihto oli vuonna 2016 yli 2,5 miljardia euroa. Optikot Doug ja Mary Perkins perustivat Specsaversin vuonna 1984, ja se on edelleen perheyritys. Suomessa Specsavers aloitti heinäkuussa 2007, ja ketjun suomalaisten paikallisyrittäjien omistuksessa oleva liikeverkosto kattaa koko maan. Specsaversillä on alan suurin liikekohtainen liikevaihto.  www.specsavers.fi