Syksyn silmälasitrendeissä yhdistyy minimalismi ja näyttävyys – Specaversin uusi LUXe-mallisto on saanut inspiraationsa luonnosta

Kauden silmälasitrendit tarjoavat pientä, suurta ja luonnonmukaisuutta. Specsavers lanseeraa 24 kehyksen LUXe-malliston, jonka kehykset on valmistettu biopohjaisesta asetaatista eli selluloosa-asetaatin ja kasviperäisen pehmittimen yhdistelmästä.

Syksyn silmälasitrendeissä näkyvät yleisesti selkeät linjat ja hillityt yksityiskohdat.

- Materiaalien valinnassa puolestaan nousussa on kestävä trendi, kuten LUXe-mallistossa käytetty bioasetaatti. Myös minimalistinen trendi jatkuu, mutta nyt mukaan tulee väriä tai hillitysti kohokuvioituja yksityiskohtia, kertoo tuotepäällikkö Eeva Salmo Specsaversilta.

Specsavers LUXe-mallisto on luotu luontoa kunnioittaen ja maanläheisen elämäntyylin innoittamana. Malliston suunnittelun perustana on luonnon arvostaminen, minimalistinen muotoilu ja hillitty värimaailma. Malliston kehyksissä on hienostunut, androgyyni ilme ja ne soveltuvat niin aurinko- kuin silmälaseiksi.

LUXe-mallisto on väripaletiltaan niin ikään luonnon innoittama meren aalloista metsän tummiin sävyihin. Kehysten linjat ovat yksinkertaisia ja minimalistisia.

- Silmälasit ovat ainutlaatuinen tapa ilmaista omaa tyyliä: täydellisesti sopivat silmälasit tuovat paremman näkökyvyn lisäksi myös iloa ja itsevarmuutta. Nyt kannattaa lähteä hakemaan uutta ilmettä syksyyn, Salmo kannustaa.

Maanläheiset sävyt

Tänä syksynä yksi tärkeimmistä trendeistä sekä vaatteissa että silmälaseissa ovat maanläheiset sävyt. Huomio kiinnittyy sävyn lisäksi myös värin syvyyteen.

SKU32261684 | Specsavers LUXe FERN | 189 €

SKU 32261851 | Specsavers LUXe THYME | 189 €

Kookkaat ylisuuret kehykset ja liioitellut muodot

Isommat ja hieman liioitellut kehykset saavat kasvot näyttämään siroilta. Kehykset eivät aina ole paksuja, vaan ohutta metallia, läpikuultavaa asetaattia tai jopa suojalasien tyyppisiä, ja ne sopivat arkikäyttöön. Kannattaa siirtää huomio kauemmas tavanomaisista muodoista, kuten perinteisistä suorakulmioista, neliöistä ja pyöreistä muodoista.

SKU32261752 | Specsavers LUXe LIGHT | 189 €

SKU32261677 | Specsavers LUXe DOVE | 189 €

Läpikuultavaa ja luonnonmukaista

Kirkkaan asetaatin trendi jatkuu edelleen vahvana. Sitä on saatavana kauniin läpikuultavana, mutta myös maanläheisinä väreinä. Tämä trendi on helppo yhdistää tyylikkäästi kaikenlaisiin asuihin

SKU32261875 | Specsavers LUXe YARROW | 189€

SKU 32261660 | Specsavers LUXe CHERVIL | 189€

Mallistoon voi tutustua tarkemmin osoitteessa:

Eeva Salmo
Tuotepäällikkö
eeva.salmo@specsavers.com

Laura Seppälä
laura.seppala@bcw-global.com

Specsavers on yrittäjävetoinen ja yksityisomisteinen optikkoketju, joka rantautui Suomeen heinäkuussa 2007. Specsavers tarjoaa suomalaisille laadukkaita silmälaseja, piilolinssejä ja silmäterveyspalveluita edulliseen hintaan. Suomessa on 50 Specsavers Optikko -liikettä, joiden liiketoiminnasta vastaavat paikalliset yrittäjät. Kattavien optikkopalvelujen lisäksi valtaosasta liikkeitä löytyy silmälääkärin vastaanotto. Specsaversin optikon Kokonaisvaltaiseen näöntutkimukseen sisältyy aina digitaalinen silmänpohjakuvaus ja silmänpaineen mittaus. Laajaan kehysvalikoimaan kuuluvat omien mallistojen lisäksi mm. Tommy Hilfiger, Lyle&Scott, Gant, Converse, Lacoste, DAY Birger et Mikkelsen, Valerie, Karen Millen ja Kylie Minogue.

Specsavers Finland Oy on osa Iso-Britanniassa toimivaa ja perheomisteista Specsavers Optical Groupia, johon kuuluu maailmanlaajuisesti yli 2 000 myymälää ja lähes 40 000 työntekijää. www.specsavers.fi