Tamperelaiset naiset tahkoavat tulosta optikkobisneksessä Tampereella

Sura Ismail, Heidi Ylianttila ja Hanna Kuusinen ovat kolmen vuoden aikana pystyneet kasvattamaan Specsavers-liikkeidensä liikevaihtoa joka vuosi, vaikka Tampereella optisen alan kilpailutilanne on tiukka. Nyt he ottavat jälleen uuden rohkean loikan laajentamalla Hämeenkadun liikettään - uudistetun liikkeen avajaisia juhlitaan 13.6.

Specsavers Hämeenkadun ja Koskikeskuksen liikkeen yrittäjä Sura Ismailin mukaan optikkobisnestä kuvaa tiukka kilpailutilanne Tampereella: yrityksiä on monia, ja ne taistelevat kilpaa asiakkaista. Pelkästään Hämeenkadulla on jo noin viisi eri optikkoliikettä.

Specsaversin naisyrittäjäkolmikko on kuitenkin onnistunut kasvattamaan liikevaihtoaan joka vuosi siitä lähtien, kun he ottivat Hämeenkadun ja Koskikeskuksen liikkeet haltuunsa kolme vuotta sitten.

Viime vuonna Hämeenkadun liikkeen liikevaihto kasvoi 13,2 prosenttia ja sitä edellisenä vuonna 8,5 prosenttia. Myös Koskikeskuksen liikevaihto on kasvanut yli 10 prosenttia viimeiset kaksi vuotta, kertoo Ismail.

Menestys noteerattiin myös omassa ketjussa: tänä vuonna yrittäjäkolmikko palkittiin Suomen Specsaversin Vuoden 2015 Voittajatiimi -palkinnolla. Kriteereinä voittoon olivat ketjun paras asiakaspalvelu sekä myynnin ja volyymin kasvu. Specsavers-ketjulla on yhteensä 47 liikettä Suomessa, joista neljä sijaitsee Tampereella.

Ketjun liikkeiden keskimääräinen liikevaihto on toimialan huippua: se on lähes 40 prosenttia suurempi kuin alan toiseksi suurimmalla ketjulla.

Parhaan tiimin palkinto olikin meille erityisen suuri ilon ja kunnian aihe, koska myös monet muut ketjumme yrittäjät tekevät erinomaista työtä, Ismail iloitsee.

Hämeenkadun liiketila tuplaantuu – avajaisissa huimia tarjouksia ja tarkastuksia!

Specsavers Tampereen viimeisin valloitus on Hämeenkadun liikkeen laajennus.

Hämeenkadun liikkeemme on ollut pieni. Kun saimme tiedon, että viereinen liiketila on vapaana ja sovittua asiat, päätös noin 35 neliön laajentumisesta oli helppo tehdä – haluamme tehdä asioinnista asiakkaillemme mahdollisimman miellyttävää. Nyt pieneen myymälään mahtuu hyvin vain noin kymmenen henkilöä kerrallaan. Uudistettuun myymälään mahtuukin tuplamäärä asiakkaita, kertoo Ismail.

Laajennettu liike avaa ovensa asiakkaille 13.6.

Luvassa on huimia tarjouksia, ja esimerkiksi yli 60-vuotiaille näöntarkastuksemme on täysin ilmainen aina. Nyt isompien tilojen myötä tarkastukseen pääsee vain kävelemällä sisään, ja aika löytyy aina – jos ei heti, niin ainakin samalle päivälle, Ismail lupaa.

Silmien säännöllinen tutkiminen on tärkeä osa silmäsairauksien varhaista tunnistamista. Specsaversin kyselyn mukaan yli 40-vuotiaiden suomalaisten tietämys silmien terveydestä ja silmäsairauksien hoidosta on hataraa. Esimerkiksi hoitamattomana näkökykyä heikentävät silmänpohjan ikärappeuma ja glaukooma yleistyvät iän myötä, mutta suurin osa vastaajista tuntee huonosti niiden oireet.

Ismailin mukaan uuden myymälän tavoitteena on kasvattaa edelleen asiakasmäärää, tuotteiden volyymiä ja sitä kautta yrityksen kannattavuutta ja toisaalta olla mukana parantamassa suomalaisten silmien terveyttä.

Meillä on hyvä flow menossa ja haluamme jatkaa sitä!

* Kyselystä: http://news.cision.com/fi/specsavers-finland-oy/r/keski-ikaiset-suomalaiset-tunnistavat-huonosti-yleisimpien-silmasairauksien-oireet,c9839078

Sura Ismail, retailpäällikkö ja yrittäjä, Specsavers Tampere ja Koskikeskus,+358  44 5606412, Sura.Ismail@st.fi.specsavers.com
Irene Hernberg, viestintäjohtaja, Specsavers Oy, +358 40 6625866, irene.hernberg@specsavers.com

Specsavers Optical Group on maailman suurin yksityinen optisen alan yhtymä, jolla on yli 1 700 optikkoliikettä Iso-Britanniassa, Irlannissa, Alankomaissa, Espanjassa, Australiassa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Suomessa ja Uudessa-Seelannissa. Yhtymän kokonaisliikevaihto oli vuonna 2014 yli 3,1 miljardia euroa. Optikot Doug ja Mary Perkins perustivat Specsaversin vuonna 1984, ja se on edelleen perheyritys. Suomessa Specsavers aloitti heinäkuussa 2007, ja ketjun suomalaisten paikallisyrittäjien omistuksessa oleva liikeverkosto kattaa koko maan. Specsaversillä on alan suurin liikekohtainen liikevaihto.  www.specsavers.fi