Tiedote koskien Specsavers Optikko Sellon liikkeessä 17.11.2020 tapahtunutta asiakaspalvelutilannetta

Iltalehti on 28.11.2020 julkaissut artikkelin, jossa käsitellään Specsaversin Sellon liikkeessä 17.11.2020 tapahtunutta asiakaspalvelutilannetta. Tilanteesta on levinnyt sosiaalisessa mediassa video, jossa on kuvattu osa asiakaskohtaamisesta. Videossa liikkeessä asioineen henkilön palvelu ei sujunut yhtiön periaatteiden mukaisesti. Specsavers pahoittelee koko ketjun puolesta tapahtunutta. Tapahtuma on välittömästi tapahtuneen jälkeen otettu käsittelyyn sekä asiakkaan että asiakasta asiattomasti kohdelleen Specsavers Sellon asiakaspalvelijan kanssa.

Specsaversilla noudatetaan kaikissa asiakaskohtaamisissa koko ketjua koskevia perusperiaatteita. Keskeistä periaatteissa on se, että jokaista asiakasta kohdellaan tasavertaisesti. Tarjoamme näönhuollon palveluita kaikille ihmisille, heidän taustastaan, tulotasostaan, iästä tai muusta tekijästä riippumatta. Jokainen henkilökuntaamme kuuluva on ajan tasalla asiakaslupauksestamme. Asiakaslupauksen toteutumista tuetaan mm. esimiestyön ja koulutusohjelmien kautta ja sitä seurataan mm. asiakastyytyväisyyskyselyillä ja asiakaspalautteiden avulla. Jokaisen liikkeemme toimintaa johtavat paikalliset yrittäjät ja haluamme tarjota optisen alan parasta palvelua. Nämä periaatteet käydään läpi jokaisen liikkeissämme työskentelevän henkilön kanssa.

"Olemme erittäin pahoillamme tapahtuneesta. Asiakkaan saama kohtelu ei ole hyväksyttävää. Suhtaudumme tapahtuneeseen vakavasti ja varmistamme, että jatkossa näin ei tule tapahtumaan. Olemme käyneet koko Specsaversin Suomen organisaation kanssa läpi kertauksen toimintatavoistamme ja seuraamme asiakaslupauksen toteutumista entistäkin tarkemmin. Meille asiakkaan myönteinen palvelukokemus on koko toimintamme perusta", kommentoi maajohtaja Erkki Tala.

Erkki Tala, maajohtaja, erkki.tala@specsavers.com puh. 040 574 1192

Specsavers Optical Group on maailman suurin yksityinen optisen alan yhtymä, jolla on yli 1 700 optikkoliikettä Iso-Britanniassa, Irlannissa, Alankomaissa, Espanjassa, Australiassa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Suomessa ja Uudessa-Seelannissa. Yhtymän kokonaisliikevaihto oli vuonna 2018/2019 yli 3,3 miljardia euroa. Optikot Doug ja Mary Perkins perustivat Specsaversin vuonna 1984, ja se on edelleen perheyritys. Suomessa Specsavers aloitti heinäkuussa 2007, ja ketjun suomalaisten paikallisyrittäjien omistuksessa oleva liikeverkosto kattaa koko maan. Specsaversillä on alan suurin liikekohtainen liikevaihto. Specsavers on yksi Suomen parhaista työpaikoista 2020. www.specsavers.fi