Turkulainen Netta Kulmala on vuoden 2016 Suomen sähäkin silmälasimalli

Suomen sähäkin silmälasimalli 2016 -kilpailun voittajaksi kruunattiin turkulainen Netta Kulmala maanantaina 19.9.2016. Kärkisijoille pääsivät myös porilainen Jenny Hyvönen ja espoolainen Valtteri Renqvist.

Optikkoketju Specsaversin Suomen sähäkin silmälasimalli -kilpailu on maailman ensimmäinen ja ainoa mallikilpailu, joka kannustaa käyttämään silmälaseja tyylikeinona. Kilpailussa korostetaan edustavan ulkonäön lisäksi persoonallisuutta, sanavalmiutta sekä ennen kaikkea positiivista ja sähäkkää asennetta kantaa pokia.

Suuren suosion kerännyt silmälasimallikilpailu järjestettiin Suomessa tänä vuonna jo yhdeksättä kertaa. Kilpailu keräsi yli 1600 hakemusta eri puolilta Suomea, joista kolme pääsi mukaan finaaliin. Näyttävät finalistit kilpailivat Suomen sähäkimmän silmälasimallin tittelistä ja upeista palkinnoista.

Finaalin tuomaristo koostui nimekkäistä tyyli- ja kauneusasiantuntijoista. Mukana olivat Cosmopolitanin päätoimittaja Stina Mäntyharju, Pupulandia-blogin Jenni Rotonen, muusikko Sara Forsberg, Loopin Jekku Berglund sekä viime vuoden voittaja Julia Ranta.

Suomen sähäkin silmälasimalli 2016 -tittelin pokannut 21-vuotias Netta Kulmala vakuutti tuomariston kilpailun luonteeseen sopivalla sähäkällä asenteella.

”Minulla on huikea fiilis! Voitto tuntuu epätodelliselta, mutta olen siitä todella kiitollinen”, Netta kuvailee kilpailun jälkeisiä tunnelmiaan. ”Pidän Suomen sähäkin silmälasimalli -kilpailun konseptista, koska siinä otetaan niin vahvasti huomioon kilpailijoiden persoonallisuus.”

Finalistit pääsivät nauttimaan VIP-vieraina Gloria Fashion Shown näytöshumusta ja pääsivät Karita Tykän silmälasistailattavaksi tapahtuman Specsavers-loungessa. Netta Kulmala pääsee matkustamaan yhdessä Pupulandia-blogin Jenni Rotosen kanssa Kaliforniaan tapaamaan muusikko Sara Forsbergia kanssa. Lisäksi Netta lunastaa itselleen Specsaversin silmälasilahjakortin.

”En ollut koskaan ennen käynyt muotinäytöksessä, joten Gloria Fashion Show oli hieno kokemus. Tunnelma tarttui, ja meistä finalisteista pidettiin hyvää huolta. Odotan myös Kalifornian matkaa suurella innolla”, Julia kertoo innostuneena.

Turkulainen Netta Kulmala on vuoden 2016 Suomen sähäkin silmälasimalli.

Viestintäjohtaja Irene Hernberg, Specsavers Finland, p. 040 662 5866, irene.hernberg@specsavers.com

PR- ja viestintätoimisto Marsaana Communications, Tytti Varila, p. 0400 629 225, tytti@marsaana.com

Voittajan haastattelu- ja kuvapyynnöt:

PR- ja viestintätoimisto Marsaana Communications, Tytti Varila, p. 0400 629225, tytti@marsaana.com

Specsavers Spectacle Wearer of the Year -kilpailu järjestetään tänä vuonna yhteensä kymmenessä maassa, jotka ovat Australia, Uusi-Seelanti, Iso-Britannia, Irlanti, Ruotsi, Norja, Espanja, Tanska, Hollanti ja Suomi. Spectacle Wearer of the Year -kilpailu on maailman ensimmäinen silmälasimallikisa ja sen tarkoituksena on rohkaista ihmisiä käyttämään silmälaseja asusteena, osana omaa tyyliä ja persoonaa.

Specsavers Optical Group on maailman suurin yksityinen optisen alan yhtymä, jolla on yli 1 700 optikkoliikettä Iso-Britanniassa, Irlannissa, Alankomaissa, Espanjassa, Australiassa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Suomessa ja Uudessa-Seelannissa. Yhtymän kokonaisliikevaihto oli vuonna 2015 yli 2,8 miljardia euroa. Optikot Doug ja Mary Perkins perustivat Specsaversin vuonna 1984, ja se on edelleen perheyritys. Suomessa Specsavers aloitti heinäkuussa 2007, ja ketjun suomalaisten paikallisyrittäjien omistuksessa oleva liikeverkosto kattaa koko maan. www.specsavers.fi