Viktor&Rolf lanseeraa uuden silmälasimalliston – kehykset leikkivät muodoilla ja mittasuhteilla, mutta erottuvat yksityiskohdillaan

Avant garde -muotisuunnittelijaduo Viktor&Rolf lanseeraa toisen silmälasimallistonsa Specsaversilla 5.9.2022. Uuteen Viktor&Rolf Vision 2022 -mallistoon kuuluu kuudet kehykset, joista kaikista voidaan tehdä myös aurinkolasit.

Viktor&Rolf Vision 2022 -mallistossa näkyy muotibrändin viisi tunnusomaista teemaa: ”one-line”, ”pinched”, ”patchwork”, ”sculpture” ja ”crystal glass cutting”. Kaikki malliston asetaattikehykset on valmistettu kestävästi tuotetusta ja kierrätettävästä bioasetaatista.

”Ensimmäisen silmälasimallistomme menestyksen jälkeen olimme innoissamme, että pääsemme kehittämään eteenpäin tunnuksenomaista tyyliämme ja hyödyntämään suunnittelufilosofiaamme uudessa Vision-mallistossa. Tuloksena on huolella valmistettu mallisto, jonka tyylit ovat rohkeita, naisellisia ja radikaalin kauniita – silmälaseja, joissa on omaleimainen Viktor&Rolf-tyyli,” Viktor&Rolfilta kommentoidaan.

Mallistossa on surrealistinen tunnelma ja kehykset leikkivät muodoilla ja mittasuhteilla. Samaan aikaan kehyksissä on yhdistetty maskuliinisia tyylejä erittäin naisellisiin yksityiskohtiin. Rohkeat muodot on jaettu pienempiin osiin ja yhdistetty uudelleen, minkä seurauksena mallisto tarjoaa uusia odottamattomia ja kauniita tyylejä. Kehykset ovat sävyiltään neutraaleja ja pehmeitä, mutta niissä on mukana vivahteita jalokivien syvistä sävyistä.

”Olemme ylpeitä saadessamme lanseerata toisen malliston Viktor&Rolfilta. Mallistoon on sisällytetty viimeisimpiä silmälasitrendejä, ja on hienoa, että voimme tarjota näin kauniisti muotoiltuja silmälaseja asiakkaillemme edulliseen hintaan. Olemme varmoja, että tämä mallisto tulee olemaan yhtä suosittu kuin edeltäjänsä”, kommentoi Specsavers Suomen tuotejohtaja Annegret Kipping.

Viktor&Rolf Vision 2022 -malliston kietoo yhteen viisi tunnusomaista teemaa

One-line

VR18 on kehys, joka on suunniteltu yhdestä linjasta ja jonka sisä- ja ulkokehys on yhdistetty. Tämä luo vaikutelman kahdesta kehyksestä, jotka sulautuvat yhteen innovatiivisella ja tyylikkäällä tavalla.

Pitched

Kehysmallissa VR19 on surrealistinen muotoilu, joka luo mielikuvan siitä, että sanka on nipistetty yhteen yksinkertaisella metalliosalla. Kehyksessä on kaksi kerrosta, mikä tekee keveän ja ilmavan vaikutelman. Ensisilmäyksellä maskuliiniselta tuntuva kehys on yhdistetty erittäin naiselliseen kristalliruusun sävyiseen asetaattiin, joka on viimeistelty samanvärisellä yksityiskohdalla sankojen kärjessä. Viktor&Rolf-tyylille uskollisena, tämäkin design leikittelee muodolla ja mittasuhteilla.

Patchwork

Patchwork-konsepti on osa Viktor&Rolfin suunnittelufilosofiaa ja yhdistää ristiriitaisia elementtejä yhteen. VR20:n metallirunko yhdistyy naisellisiin ja moderneihin asetaattisankoihin. Linssejä ympäröivä metalliosa herättää henkiin pistosmaisen patchwork-tyylin, jota koristaa Viktor&Rolfin kansainvälisesti myydyimmän hajuveden, Flowerbombin muotoilua mukaileva nastakuvio.

Sculpture

VR21 on tämän kauden pilottilasi numero yksi. Muoto saattaa vaikuttaa ensisilmäyksellä maskuliiniselta, mutta pyöristetyissä sangoissa on vaaleanpunainen kilpikonnakuvio, joka viimeistelee ulkoasun ja lisää naisellista ilmettä. Linssit yhdistävässä yläosassa on yksityiskohtainen Flowerbomb-kuvio.

Crystal glass cutting

Inspiraatio VR17:lle ja VR22:lle tulee vintagekuvioisista kristallilaseista. Näissä kehyksissä vintage kohtaa uuden ja modernin. Kehyksen etuosa on koristeltu Viktor&Rolfin Flowerbomb-tunnuksella, ja sangoissa on trendikäs ja naisellinen muotoilu.

A pair of white glasses

A pair of white glasses

Description automatically generated with medium confidence

Uusi Viktor&Rolf Vision 2022 -mallisto lanseerataan Specsaversin myymälöissä ympäri Suomen maanantaina 5. syyskuuta. Viktor&Rolf-kehysten hinta on 219 €.

Lisätiedot:

Annegret Kipping
Tuotejohtaja
Specsavers Finland Oy
annegret.kipping@specsavers.com
+358 40 167 9395

Specsavers on yrittäjävetoinen ja yksityisomisteinen optikkoketju, joka rantautui Suomeen heinäkuussa 2007. Specsavers tarjoaa suomalaisille laadukkaita silmälaseja, piilolinssejä ja silmäterveyspalveluita edulliseen hintaan. Suomessa on 50 Specsavers Optikko -liikettä, joiden liiketoiminnasta vastaavat paikalliset yrittäjät. Kattavien optikkopalvelujen lisäksi valtaosasta liikkeitä löytyy silmälääkärin vastaanotto. Specsaversin optikon Kokonaisvaltaiseen näöntutkimukseen sisältyy aina digitaalinen silmänpohjakuvaus ja silmänpaineen mittaus. Laajaan kehysvalikoimaan kuuluvat omien mallistojen lisäksi mm. Tommy Hilfiger, Lyle&Scott, Gant, Converse, Lacoste, DAY Birger et Mikkelsen, Valerie, Karen Millen ja Kylie Minogue.

Specsavers Finland Oy on osa Isossa-Britanniassa toimivaa ja perheomisteista Specsavers Optical Groupia, johon kuuluu maailmanlaajuisesti yli 2 000 myymälää ja lähes 40 000 työntekijää. www.specsavers.fi