Spinnova allekirjoitti YK:n Global Compact -sitoumuksen

Vastuullisia tekstiilimateriaaleja kehittävä Spinnova on sitoutunut maailman laajimpaan yritysvastuualoitteeseen, Yhdistyneiden Kansakuntien Global Compactiin.

UN Global Compact (UNGC) on YK:n vuonna 2000 käynnistämä yritysvastuualoite. UNGC edistää ja kehittää yritysten sekä yhteisöjen ekologista, sosiaalista ja taloudellista vastuullisuutta noudattaen UNGC:n kymmentä periaatetta sekä YK:n kestävän kehityksen tavoitteita (Sustainable Development Goals; ns. SDG:t).

Allekirjoittamalla UNGC-sitoumuskirjeen Spinnova on sitoutunut vastuullisuuden periaatteisiin sekä työhön ihmisoikeuksien, työolojen ja ympäristönsuojelun parantamiseksi ja korruption torjumiseksi.
- Vastuullinen kuituinnovaatiomme tukee jo useita YK:n kestävän kehityksen tavoitteita, ja konkreettisen tason sitoutuminen Global Compactiin käy meiltä luonnostaan. On kunnia liittyä tähän aloitteeseen ja seistä YK:n ja tämän yhteisön rinnalla, toteaa Spinnovan toimitusjohtaja ja toinen perustaja Janne Poranen.

UNGC-sitoumus tarkoittaa, että Spinnova ottaa sitoumuksen ja sen periaatteet osaksi strategiaansa, kulttuuriaan ja päivittäistä toimintaansa, ja osallistuu yhteistyöprojekteihin, jotka edistävät YK:n laajempia kehitystavoitteita, erityisesti kestävän kehityksen tavoitteita. Edistääkseen julkista vastuuvelvollisuutta ja läpinäkyvyyttä, Spinnova sitoutuu myös raportoimaan edistyksestään vuoden sisään sitoumukseen liittymisestä, ja vuosittain sen jälkeen, noudattaen UNGC:n raportointimenettelytapaa.

UN Global Compact on maailman suurin yritysvastuualoite, johon on osallistunut tähän mennessä yli 14 000 yritystä ja yli 3 000 muuta organisaatiota yli 160 maasta. Suomessa sitoumuksen on allekirjoittanut 165 yritystä.

Lue lisää UN Global Compactista suomeksi: https://www.globalcompact.fi/

Emmi Berlin
Viestintäpäällikkö
comms@spinnova.fi

Spinnova mullistaa tekstiilien valmistustavan globaalisti. Spinnova on kehittänyt uudenlaisen teknologian tekstiilien valmistamiseen puusta ja jätevirroista kuten nahka-, tekstiili- tai ruokajäte, ilman haitallisia kemikaaleja.

Patentoitu SPINNOVA®-kuitu ei tuota yhtään jätettä, sivuvirtoja tai mikromuovia, ja sen aiheuttamat CO2-päästöt ja vedenkäyttö ovat minimaaliset. SPINNOVA®-materiaalit ovat nopeasti biohajoavia ja täysin kierrätettäviä.

Spinnovan osakkeet (SPINN) noteerataan Nasdaq Helsinki First North -kasvumarkkinapaikalla.

www.spinnova.com
www.spinnovagroup.com