SPINNOVA®-kuidusta valmistettu adidas TERREX –huppari kauppoihin

Helmikuussa julkaistu adidas TERREX HS1 -huppari on kuluttajien saatavilla adidaksen verkkokaupassa ja valituissa kivijalkamyymälöissä 15. heinäkuuta. Hupparin valmistuksessa on hyödynnetty Spinnovan teknologiaa ja vähintään 30 prosenttia hupparin materiaalista on puupohjaista SPINNOVA®–kuitua. Huppari on adidaksen ja Spinnovan yhteistyön ensimmäinen kaupallinen tuote.

Adidas julkaisi ensimmäisen Spinnovan kanssa yhteistyössä tehdyn tuotteen neljä kuukautta sitten: adidas TERREX HS1 –hupparin, joka on nyt saapunut kauppoihin. Ulkoiluun sopivan välikerroshupparin valmistuksessa on hyödynnetty Spinnovan teknologiaa ja vähintään 30 % sen materiaalista on puupohjaista SPINNOVA®-kuitua. Hupparin voi ostaa verkkokaupasta ja valikoiduista kivijalkamyymälöistä 15. heinäkuuta alkaen.

Unisex-välikerrosvaate on monipuolinen: se sopii hyvin retkipoluille, sen voi kääriä hupun sisään helppoa säilytystä varten tai jopa matkatyynyksi. Hupparin suunnittelussa on myös huomioitu useat eri koot, sukupuolet ja muodot. Adidas TERREX HS1 -hupparin ainutlaatuinen väri tulee materiaalin omasta väristä, ja koska materiaalia ei ole värjätty tai valkaistu, hupparin valmistuksessa käytetään tavallista vähemmän vettä verrattuna perinteisiin värjäysprosesseihin.

– Adidas TERREX HS1 –huppari kuvaa tavoitettamme auttaa edelläkävijäyrityksiä, kuten adidasta, tuomaan markkinoille monipuolisia ja suorituskykyisiä tuotteita, jotka eivät tingi vastuullisuudesta. Odotamme innoissamme kuluttajien vastaanottoa ja palautetta ensimmäisestä adidas TERREX:in kanssa tehdystä kaupallisesta tuotteesta sekä lupaavan yhteistyömme jatkumista kertoo Spinnovan toimitusjohtaja ja toinen perustaja Janne Poranen.

– Yhteistyö Spinnovan kanssa on ollut innostavaa ja edistyksellistä. Adidas TERREX HS1 –huppari on tuote, joka ei tee kompromisseja suorituskyvyn tai tyylin suhteen. Yhteistyömme on askel kohti tulevaisuutta, joka on tasapainossa luonnon kanssa, lisää adidas TERREX:in liiketoimintajohtaja Carla Murphy.

Spinnovan ensimmäisen kaupallisen mittakaavan tehtaan odotetaan valmistuvan Jyväskylään tämän vuoden lopussa. Spinnovalla ja sen yhteisyrityskumppani Suzanolla on tavoitteena saavuttaa seuraavan 10-12 vuoden kuluessa miljoonan tonnin vuotuinen SPINNOVA®-kuidun tuotantokapasiteetti, tarjoten kansainvälisille muotibrändeille monipuolisen ja vastuullisen tekstiilikuidun kaupallisessa mittakaavassa.

Lisätietoja:

Janne Poranen, toimitusjohtaja ja perustaja, comms@spinnova.com

Patentoitu SPINNOVA®-kuitu ei tuota lainkaan jäte- tai sivuvirtoja tai mikromuovia, ja sen CO2-päästöt ja vedenkäyttö ovat minimaaliset.

SPINNOVA®-materiaalit ovat nopeasti maatuvia ja kierrätettäviä. Spinnova on sitoutunut käyttämään vain vastuullisia raaka-aineita kuten FSC-sertifioitu puu ja jätevirrat. SPINNOVA®-kuitu tuotetaan ilman haitallisia tai monimutkaisia kemiallisia prosesseja, ja se tuntuu luonnollisilta kuiduilta kuten puuvilla ja pellava.

SPINNOVA®-kuidun verkkopalvelu: www.spinnova.com
Spinnova-konsernin verkkopalvelu: www.spinnovagroup.com