• Spinnova/

Spinnova Oyj: Spinnovan lakiasiainjohtaja Lasse Holopainen nimitetty yhtiön johtoryhmään

SPINNOVA OYJ, YHTIÖTIEDOTE, 26.8.2022, klo 8.00

Lakiasiainjohtaja ja hallituksen sihteeri Lasse Holopainen on nimitetty Spinnovan johtoryhmän jäseneksi 1. syyskuuta 2022 alkaen.

Lakiasiainjohtajana Lasse on vastannut yhtiön kaikista lakiasioista ja neuvonut ylintä johtoa laki- sekä compliance-asioissa. Hallituksen sihteerinä hän tukee ja neuvoo Spinnovan hallitusta sekä sen valiokuntia heidän työssään. Lasse jatkaa näissä rooleissaan johtoryhmän jäsenenä raportoiden toimitusjohtajalle.

Lasse siirtyi Spinnovalla marraskuussa 2021 Nokia Oyj:n palveluksesta, jossa hän viimeisimpänä työskenteli patenttilisensoinnin, oikeudenkäyntien ja muiden lakiasioiden parissa. Lassella on aiempaan kokemusta myös vastuusta nuoren ohjelmistoalan kasvuyhtiön lakiasioista sekä työskentelystä yrityskauppojen parissa Roschier Asianajotoimistossa. Koulutukseltaan Lasse on oikeustieteen maisteri Helsingin Yliopistosta.

“Spinnovalla ollessaan Lassella on jo ollut tärkeä rooli Spinnovan kasvutarinassa ja nyt siirtyminen johtoryhmän jäseneksi on luonnollinen seuraava askel yhtiön skaalatessa liiketoimintaansa. On erittäin arvokasta saada liiketoimintalähtöistä lakiasiantuntemusta osaksi johtoryhmämme työtä, koska kohtaamamme asiat monimutkaistuvat väistämättä kasvumme myötä”, kommentoi toimitusjohtaja Kim Poulsen.

Spinnova Oyj

Kim Poulsen, toimitusjohtaja
ir@spinnova.fi

Hyväksytty neuvonantaja:
Aktia Alexander Corporate Finance Oy

Jakelu:
Päämediat

Patentoitu SPINNOVA®-kuitu ei tuota lainkaan jäte- tai sivuvirtoja tai mikromuovia, ja sen CO2-päästöt ja vedenkäyttö ovat minimaaliset.

SPINNOVA®-materiaalit ovat nopeasti maatuvia ja kierrätettäviä. Spinnova on sitoutunut käyttämään vain vastuullisia raaka-aineita kuten FSC-sertifioitu puu ja jätevirrat. SPINNOVA®-kuitu tuotetaan ilman haitallisia tai monimutkaisia kemiallisia prosesseja, ja se tuntuu luonnollisilta kuiduilta kuten puuvilla ja pellava.

SPINNOVA®-kuidun verkkopalvelu: www.spinnova.com
Spinnova-konsernin verkkopalvelu: www.spinnovagroup.com