Spinnova Oyj: Teemu Lindberg nimitetty Spinnovaan johtamaan tuotannon skaalaamista

SPINNOVA OYJ, YHTIÖTIEDOTE 19.5.2022 klo 13.30

Spinnova on nimittänyt Teemu Lindbergin tuotannon skaalauksesta vastaavaksi johtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi. Tehtävä on Spinnovassa uusi. Lindberg tulee johtamaan Spinnovan kuitutuotannon maailmanlaajuista skaalaamista sekä uusia tehdasprojekteja. Teemu Lindberg aloittaa Spinnovassa viimeistään 15. elokuuta 2022 ja raportoi toimitusjohtajalle.

Teemu Lindbergillä on vankka tuotannollinen tausta ja vahva kokemus uusien teknologioiden skaalaamisesta teolliseen mittakaavaan metsä- ja biopolttoaineteollisuudessa toimiessaan.

Lindberg siirtyy Spinnovalle UPM Kymmeneltä, jossa hän toimi jalostuksesta vastaavana johtajana UPM Biorefining -liiketoiminnassa vuosina 2016–2022 ja sitä ennen useissa tuotanto- ja teknologiajohtamis- ja asiantuntijatehtävissä UPM Biofuels liiketoiminnassa vuosina 2010–2016. Ennen UPM Kymmeneä, hän työskenteli useissa tuotannon päällikkö- ja asiantuntijatehtävissä Yara Internationalissa 2008–2010, Kemira Grow-How'ssa 2004–2008 ja Scantarpissa 2003–2004. Lindberg on koulutukseltaan diplomi-insinööri.

"Tuotannon skaalaaminen on hyvin keskeinen osa kunnianhimoisia kasvutavoitteitamme, joihin kuuluu miljoonan tonnin maailmanlaajuisen SPINNOVA®-kuitutuotantokapasiteetin saavuttaminen aikavälillä 2031–2033. Olemme innoissamme saadessamme Teemu Lindbergin johtamaan tätä strategista osa-aluetta. Hänen kokemuksensa ja asiantuntemuksensa teollisesta tuotannosta ja sen kasvattamisesta tukevat kasvusuunnitelmiamme. Toivotamme Teemun lämpimästi tervetulleeksi Spinnovaan ja johtoryhmään”, kommentoi Spinnovan toimitusjohtaja Janne Poranen.

”Olen etuoikeutettu saadessani liittyä Spinnovaan tällä ratkaisevalla hetkellä, kun Spinnovan kestävä teknologia on nyt siirtymässä teollisen mittakaavan kasvuvaiheeseen. Odotan innolla, että saan tuoda teollisen ja liiketoiminnallisen kokemukseni ja innostukseni globaalien kestävän kehityksen haasteiden ratkaisemiseen Spinnovan ja sen strategisten kumppaneiden kanssa”, kommentoi Teemu Lindberg, Spinnovan tuotannon skaalaamisesta vastaava johtaja 15.8.2022 alkaen.

Spinnova Oyj

Janne Poranen, toimitusjohtaja
ir@spinnova.fi

Hyväksytty neuvonantaja:

Aktia Alexander Corporate Finance Oy
P. 050 520 4098

Jakelu:

Päämediat

Spinnova mullistaa tekstiilien valmistustavan globaalisti. Spinnova on kehittänyt uudenlaisen teknologian tekstiilien valmistamiseen puusta ja jätevirroista kuten nahka-, tekstiili- tai ruokajäte, ilman haitallisia kemikaaleja.

Patentoitu SPINNOVA®-kuitu ei tuota lainkaan jäte- tai sivuvirtoja tai mikromuovia, ja sen CO2-päästöt ja vedenkäyttö ovat minimaaliset. SPINNOVA®-materiaalit ovat nopeasti maatuvia ja kierrätettäviä. Spinnova on sitoutunut käyttämään vain vastuullisia raaka-aineita kuten FSC-sertifioitu puu ja jätevirrat. SPINNOVA®-kuitu tuotetaan ilman haitallisia tai monimutkaisia kemiallisia prosesseja, ja se tuntuu luonnollisilta kuiduilta kuten puuvilla ja pellava.

Spinnovan osakkeet (SPINN) noteerataan Nasdaq Helsinki First North -kasvumarkkinapaikalla.

SPINNOVA®-kuidun verkkopalvelu: www.spinnova.com
Spinnova-konsernin verkkopalvelu: www.spinnovagroup.com