• Spotify/

Aviciin ’Wake Me Up’ teki soittokertojen ennätyksen – nousi Spotifyn kaikkien aikojen soitetuimmaksi

‘Wake Me Up’ –kappaletta on soitettu yli 200 miljoonaa kertaa

Ruotsalainen supertähti Avicii on vienyt house-musiikin aivan uudelle tasolle, kun hänen maailmanlaajuinen hittinsä ‘Wake Me Up’ on rikkonut kaikki aiemmat ennätykset ja noussut Spotifyn soitetuimmaksi kappaleeksi.

‘Wake Me Up’ –hittiä on soitettu Spotifyssa yli 200 miljoonaa kertaa, mikä on uusi ennätys Spotify-soittokertojen määrässä. Samalla ’Wake Me Up’ ohitti Imagine Dragonsin ‘Radioactive’-kappaleen soitetuimpana raitana. ’Radioactive’ on kerännyt tähän mennessä 182 miljoonaa soittokertaa, mikä tekee siitä Spotifyn tämän hetken toiseksi suosituimman kappaleen.

Aviciin hitti sai 100 miljoonaa soittokertaa viime syyskuussa, ja se ylitti rajapyykin nopeammin kuin mikään muu kappale ennen sitä. Lisäksi ’Wake Me Up’ nousi soitetuimmaksi kaikilla 28:lla* Spotifyn toiminta-alueella.

Kappaletta on soitettu keskimäärin 850 000 kertaa päivässä. Kaikkein suosituin se on ollut Tukholmassa, Göteborgissa, Lontoossa, New Yorkissa, Madridissa, Malmössä, Barcelonassa, Kööpenhaminassa ja Los Angelesissa.

“Olen hyvin innoissani siitä, että juuri minun kappaleeni ylitti 200 miljoonan soittokerran rajan Spotifyssä ensimmäisenä maailmassa. Tämä on ollut upea vuosi, joten haluan lähettää faneilleni isot kiitokset!” sanoo Avicii.

‘Wake Me Up’ by Avicii: http://open.spotify.com/track/6g1NlCpW7fgqDnWbCCDrHl

Follow Avicii on Spotify: http://open.spotify.com/artist/1vCWHaC5f2uS3yhpwWbIA6

*Spotify toimi tuolloin 28 maassa. Nykyisin toiminta-alueita on 55.

Tiedoksi toimitukselle

Soittolistojen upottaminen verkkosivuille

Jos tarvitsette apua kappaleiden, albumeiden tai soittolistojen upottamisessa verkkosivuille, aiheesta löytyy yksinkertainen, vaiheistettu ohjeistus täältä.