Calvin Harrisilla jo miljardi Spotify-kuuntelua

Spotify paljastaa tänään, että Calvin Harris on tehnyt historiaa rikkomalla ensimmäisenä brittiläisenä sooloartistina miljardin kuuntelun rajapyykin.

Ennätyksen kunniaksi Calvin Harris isännöi Spotify Playlist Takeover -livestriimausta tiistaina 9.9. klo 22.00 alkaen. Artistin itsensä valitsemia ja esittelemiä biisejä voi kuunnella Spotifyn Todays Top Hits -listasta.

Mark Terry, Columbia Records UK:n johtaja kommentoi: ”Tämä on virstanpylväs Calvinin uralle ja ansaitusti todistaa sen, että hän todella on kansainvälisten tähtien joukossa. Calvinin menestys on ollut ainutlaatuista, ja koko Columbian väki on hänestä erittäin ylpeitä.”

Steve Savoca, Spotifyn sisältö- ja jakelujohtaja, sanoo: “Haluamme onnitella Calvin Harrista merkittävän miljardin rajapyykin saavuttamisesta. Tämä viimeistään todistaa hänen todella olevan suosituimpia artistejamme Spotifyssa.”

Tietoja Calvin Harrisista Spotifyssä:
•    Summer on Calvin Harrisin soitetuin kappale Spotifyssa yli 160 miljoonalla striimauksella ympäri maailmaa
•    Calvin Harrisin musiikkia on soitettu Spotifyssa jo yhteensä yli 5000 vuotta vastaavan ajanjakson verran.
•    Miljardin soiton määrä vastaa kolmea soittokertaa per yksi Amerikan kansalainen.

Calvin Harrisin uusi single Blame nyt kuunneltavissa Spotifysta.

Spotify on palkittu digitaalisen musiikin palvelu, jonka kautta voi kuunnella yli 20 miljoonaa kappaletta. Spotifyn unelmana on tuoda kaikki maailman musiikki kaikkien saataville – nopeasti, ajasta ja paikasta riippumatta. Spotifyn avulla musiikin löytäminen, järjestäminen ja jakaminen ystävien kesken on entistä helpompaa. Spotify myös varmistaa, että artistit saavat ansaitsemansa tulon. Spotify on tällä hetkellä saatavilla 57 maassa ja palvelulla on yli 40 miljoonaa aktiivista käyttäjää ja yli 10 miljoonaa maksavaa tilaajaa. Spotify sai alkunsa Ruotsissa vuonna 2008. Sen jälkeen Spotify on jakanut yli miljardi dollaria tekijänoikeuksien haltijoille. Spotify on tällä hetkellä toiseksi suurin digitaalisen musiikin tulonlähde levy-yhtiöille Euroopassa ja maailmanlaajuisesti suurin ja menestynein musiikin suoratoistopalvelu.

Lisätietoja Spotifysta
Lisää tietoa, kuvia ja yhteydenottoja varten otathan yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen Press-fi@spotify.com