Kasmir kesän kuunnelluin Spotifyssa

Suomessa kesän hittilistan kärkikolmikko Kasmir, Robin ja Sia
Calvin Harrisin Summer ja Ariana Granden Problem ft. Iggy Azalea kansainvälisten kuuntelulistojen kärjessä
Alt-J kesän kuunnelluin Viral 50*-listalla

Spotify julkaisee tänään kesän kuunnelluimmat kappaleet ja artistit. Suomalaisten hittibiisi kesällä oli Kasmirin Vadelmavene, ja Robin tuli kovana kakkosena.

Musiikin suoratoistopalvelu kertoo myös, että Calvin Harrisin Summer on virallisesti kuunnelluin kappale kansainvälisillä markkinoilla viimeisen kolmen kuukauden aikana saavuttaen yhtensä 160 miljoonaa Spotify-kuuntelua.

”On todella mielenkiintoista nähdä, kuinka Kasmirin Vadelmavene säilyttää ykköspaikkansa Suomessa kesän aikana. Tämä osoittaa hyvin, kuinka tärkeää ja vaikuttavaa kotimainen musiikki on kuuntelijoille”, toteaa Spotify Nordicin viestintäjohtaja Malin Cumzelius.

Pop-diiva Ariana Granden Problem ft. Iggy Azalea on kansainvälisen listan kakkonen. Kolmantena tulee tuottaja-lauluntekijä Magic!, jonka ensimmäinen julkaisu Rude on osoittautunut suosituksi ympäri maailmaa.

Spotify on koostanut myös Viral 50*-listan, joka huomioi biisien striimaukset ja jakamiset Spotifyssa sekä sosiaalisessa mediassa. Viraalikuunteluiden ykkösenä on Alt-J:n Of The Pine, jota seuraa Mike Oldfieldin Nuclear. Alt-J’s valtaa myös listan kolmossijan Left Hand Free -biisillään.

Suomen kuunnelluimmat Top 10 -kesäbiisit Spotifyssa:
1.    Kasmir - Vadelmavene
2.    Robin - Kesärenkaat
3.    Sia - Chandelier
4.    David Guetta - Bad (feat. Vassy) - Radio Edit
5.    Teflon Brothers - Maradona (kesä ´86)
6.    Diandra - Paha poika
7.    Juju - Hullu
8.    Calvin Harris - Summer
9.    Ariana Grande - Problem
10.  Jason Derulo - Wiggle (feat. Snoop Dogg)

Soittolista-linkki:
<iframe src= “http://open.spotify.com/user/wefr09lo/playlist/68IX0v82NwBVr3a2PGU8im” width="300" height="380" frameborder="0" allowtransparency="true"></iframe>

Kansainvälisesti kuunnelluimmat Top 10 -kesäbiisit Spotifyssa:
1.    Calvin Harris - Summer
2.    Ariana Grande ft. Iggy Azalea – Problem
3.    Magic! - Rude
4.    Iggy Azalea - Fancy
5.    Jason Derulo ft. Snoop Dogg - Wiggle
6.    Nico & Vinz - Am I Wrong
7.    Coldplay - A Sky Full Of Stars
8.    Clean Bandit ft.Jess Glynne - Rather Be
9.    Sam Smith - Stay With Me
10.  David Guetta ft. Vassy - Bad (Radio Edit)

Soittolista-linkki:
<iframe src="https://embed.spotify.com/?uri=spotify:user:spotify:playlist:6usCJ103KQnZgzts2hJkXa" width="300" height="380" frameborder="0" allowtransparency="true"></iframe>

Spotifyn kesän viraaleimmat biisit
1.    Alt-J - Hunger Of The Pine
2.    Mike Oldfield - Nuclear
3.    Alt-J - Left Hand Free
4.    Caribou - Can't Do Without You
5.    Alt-J - Every Other Freckle
6.    Pigeon John - The Bomb
7.    X Ambassadors - Jungle
8.    Dan Croll - From Nowhere - Baardsen Remix
9.    deadmau5 - Seeya
10.  In Flames - Rusted Nail

Soittolista-linkki:
<iframe src="https://embed.spotify.com/?uri=spotify:user:spotify:playlist:5V7fU9V3w6nshfkKFKNHIF" width="300" height="380" frameborder="0" allowtransparency="true"></iframe>

*Spotifyn Viral 50 -lista on laskettu jakamalla kappaleiden kuuntelumäärät niiden jakojen määrällä.

Tiedoksi toimittajille

Soittolistan upottaminen
Vaiheistetut ohjeet kappaleiden, albumeiden ja soittolistojen upottamiseen verkkosivuille Spotify Play Buttonin avulla löytyvät täältä.

Spotify on tällä hetkellä saatavilla 57 maassa ja palvelulla on yli 40 miljoonaa aktiivista käyttäjää ja yli 10 miljoonaa maksavaa tilaajaa.
Spotify sai alkunsa Ruotsissa vuonna 2008. Sen jälkeen Spotify on jakanut yli miljardi dollaria tekijänoikeuksien haltijoille. Spotify on tällä hetkellä toiseksi suurin digitaalisen musiikin tulonlähde levy-yhtiöille Euroopassa ja maailmanlaajuisesti suurin ja menestynein musiikin suoratoistopalvelu.

Lisätietoja Spotifysta
Lisää tietoa, kuvia ja yhteydenottoja varten otathan yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen Press-fi@spotify.com