Spotify julkistaa uuden Browse-soittolistatoiminnon

Spotifyn uuden soittolistatyökalun avulla voi löytää oikean soittolistan kaikkiin tilanteisiin ja tunnelmiin. Toiminto on pian käytettävissä kaikissa mobiililaitteisssa.

Oletko menossa kuntosalille? Spotify tarjoaa valmiina soittolistan, jolla saat maksimitehot treenistä. Tai oletko järjestämässä illalliskutsuja tai lähdössä juhlimaan? Spotifysta löytyy nyt ammattilaisten suunnittelemia soittolistoja eri tilanteisiin ja tunnelmiin. Valmiita soittolistoja voi myös selailla ja kuunnella esim. suosituimpia listoja tai uusista artisteista koottuja uutuuslistoja.

Spotifyn uusi Browse-toiminto on pian kaikkien Spotifyn mobiilikäyttäjien saatavilla. Helppokäyttöinen käyttöliittymä sisältää mm. seuraavia toimintoja:

• Musiikkia erilaisiin hetkiin: räätälöityjä soittolistoja aamiaishetkistä illan bileisiin
  • Musiikkia eri tunnelmiin: enemmän kuin selailua musiikkityylien välillä, voit nyt kuunnella vaikkapa kokoelmaa romanttisimpia kappaleita tai esim. kokoelmaa kovimpien kitaristien parhaista kappaleista
  • Suosituimmat listat ja uuden musiikin listat: löydä nykyisten tai tulevien suosikkiartistiesi uusimmat levyt ja sinkut, tai selaa ja kuuntele Spotifyn kuunnelluimpia soittolistoja

Spotify on viime aikojen tuotekehityksessään keskittynyt löytämään tapoja millä sen käyttäjät löytäisivät vielä entistäkin helpommin hyvää musiikkia. Aikaisemmin julkistetuilla sosiaalisilla työkaluilla Spotifyn käyttäjät voivat helposti seurata mm. ystäviään, suosikkiartistejaan ja muita mielipidevaikuttajia. Myös musiikin jakamista on helpotettu monin tavoin.

Aiemmin tänä vuonna tulleen Discover-toiminnon avulla Spotify tarjoaa käyttäjilleen helpon tavan saada itselle räätälöityjä suosituksia. Nämä perustuvat Spotifyn ainutlaatuisiin tilasto-algoritmeihin ja vuosien kokemukseen suosittelutoiminnassa.

Nyt julkistettu Browse-toiminto lisää kokonaisuuteen ihmisläheisyyttä, ja tekee musiikin löytämisen Spotifystä entistä tehokkaammaksi. Kolmitasoinen suositteluhaku sisältää nyt ystävien suosituksia, henkilökohtaisia suosituksia tilastoihin liittyen ja ammattilaisten kehittämiä Browse-listoja.

“Emme luota vain yhteen suosittelulähteeseen muissakaan elämänasioissa, joten miksi musiikin löytämisen pitäisi olla erilaista”, sanoo Spotifyn tuotteesta vastaava Gustav Söderström. “Meidän kolmitasoinen suosittelumenetelmämme yhdistää loistavasti muiden ihmisten tekemän ja jakaman sisällön ainutlaatuiseen teknologiaan, jota olemme kehittäneet jo yli viiden vuoden ajan. Me olemme musiikin tuntioita, ja olemme ensimmäisinä naittaneet nämä kolme asiaa palvelussamme. Näin käyttäjiemme on nyt helpompaa kuin koskaan löytää juuri itselleen sopivaa musiikkia Spotifyn sisältöaarteiden joukosta.”

Browse-toiminto tulee ensin saataville kaikille iOS- ja Android-käyttäjille, ja lähiaikoina myös muille laitteille.

Seuraa Spotifyä myös Twitterissä: https://twitter.com/SpotifyPR

Spotify on palkittu digitaalisen musiikin palvelu, jonka kautta voi kuunnella yli 20 miljoonaa kappaletta (musiikkikirjaston koko vaihtelee maittain). Unelmanamme on tuoda kaikki maailman musiikki kaikkien saataville – nopeasti, ajasta ja paikasta riippumatta. Spotifyn avulla musiikin löytäminen, järjestäminen ja jakaminen ystävien kesken on entistä helpompaa.

Spotify on tällä hetkellä saatavilla 28 maassa: Yhdysvallat, Iso-Britannia, Ruotsi, Suomi, Norja, Tanska, Ranska, Sveitsi, Saksa, Itävalta, Belgia, Hollanti, Espanja, Australia, Uusi-Seelanti, Irlanti, Luxembourg, Puola, Italia, Portugali, Meksiko, Viro, Latvia, Liettua, Islanti, Hong Kong, Malesia ja Singapore. Palvelulla on yli 24 miljoonaa aktiivista käyttäjää ja yli 6 miljoonaa maksavaa tilaajaa.

Spotify sai alkunsa Ruotsissa vuonna 2008. Sen jälkeen Spotify on jakanut yli puoli miljardia dollaria tekijänoikeuksien haltijoille, ja sen tavoitteena on jakaa saman verran lisää vuoden 2013 aikana. Spotify on tällä hetkellä toiseksi suurin digitaalisen musiikin tulonlähde levy-yhtiöille Euroopassa (IFPI 2011), ja maailmanlaajuisesti suurin ja menestynein musiikin suoratoistopalvelu.