Spotifylla jo 10 miljoonaa maksavaa tilaajaa maailmanlaajuisesti

• Spotifylla nyt jo 10 miljoonaa maksavaa tilaajaa ja yli 40 miljoonaa aktiivista käyttäjää 56 eri maassa
• Eminem kaikkien aikojen soitetuin artisti
• Aviciin ”Wake Me Up” Spotifyn kuunnelluin kappale

Spotifylla on nyt jo 10 miljoonaa maksavan tilaajaa ja musiikkipalvelua kuuntelee yli 40 miljoonaa aktiivista käyttäjää ympäri maailman 56 eri maassa.

”Meillä on takana mieletön vuosi. Laajenimme 20 maasta 56 maahan, ja musiikkia toistetaan digitaalisesti ympäri maailman. 10 miljoonan tilaajaa on tärkeä virstanpylväs niin Spotifylle kuin koko musiikkiteollisuudellekin”, kertoo Spotifyn perustaja ja toimitusjohtaja Daniel Ek. ”Vahvistamme jalansijaamme digitaalisen musiikin maailmassa ja keskitymme jatkossakin lisäämään ihmisten musiikin kuuntelua.”

Spotifyn toiminnan käynnistyttyä vuonna 2008 käyttäjät ovat luoneet yli 1,5 miljardia soittolistaa. Kollektiivisesti luodaan tai päivitetään yli 5 miljoonaa soittolistaa päivittäin.

Kiitoksena musiikinystäville ja artisteille menestyksen mahdollistamisesta tässä Spotifyn top-artistit:

- Soitetuimmat artistit: Eminem on kaikkien aikojen soitetuin artisti, ja Rihanna on naislaulajista suosituin. David Guetta on toiseksi soitetuin miesartisti, ja Katy Perry toiseksi soitetuin naisartisti.
- Soitetuin biisi: Spotifyn historian soitetuin biisi on Aviciin ”Wake Me Up”, jota on toistettu jo 235 miljoonaa kertaa.
- Seuratuin artisti: Spotifyn seuratuin artisti on David Guetta 5 miljoonalla seuraajalla.
- Kuukauden soitetuin soittolista: Top 100 Pop Tracks oli Spotifyn toistetuin soittolista, jossa Clean Banditin “Rather Be feat. Jess Glynne” oli soitetuin biisi offline-tilassa.

Spotifyn kasvu ja kansainvälinen ulottuvuus on merkittävää koko musiikkiteollisuudelle. Vuodesta 2008 lähtien Spotify on jakanut yli miljardi dollaria tekijänoikeuksien haltijoille.

Kuuntele soittolista:

Tiedoksi toimituksille

Voit upottaa soittolistan nettisivuillesi tai blogiisi Spotify Play Button -painikkeen avulla (ohjeet englanniksi). Jos tarvitset apua kappaleiden, albumeiden tai soittolistojen upottamiseen, seuraa Spotifyn blogin helppoja, vaihe vaiheelta eteneviä ohjeita (englanniksi).

Spotify on palkittu digitaalisen musiikin palvelu, jonka kautta voi kuunnella yli 20 miljoonaa kappaletta. Spotifyn unelmana on tuoda kaikki maailman musiikki kaikkien saataville – nopeasti, ajasta ja paikasta riippumatta. Spotifyn avulla musiikin löytäminen, järjestäminen ja jakaminen ystävien kesken on entistä helpompaa. Spotify myös varmistaa, että artistit saavat ansaitsemansa tulon.

Spotify on tällä hetkellä saatavilla 56 maassa ja palvelulla on yli 40 miljoonaa aktiivista käyttäjää ja yli 10 miljoonaa maksavaa tilaajaa.

Spotify sai alkunsa Ruotsissa vuonna 2008. Sen jälkeen Spotify on jakanut yli miljardi dollaria tekijänoikeuksien haltijoille. Spotify on tällä hetkellä toiseksi suurin digitaalisen musiikin tulonlähde levy-yhtiöille Euroopassa (IFPI 2011), ja maailmanlaajuisesti suurin ja menestynein musiikin suoratoistopalvelu.

* Maailmanlaajuisesti lisensoituja kappaleita. Valikoima vaihtelee maittain.

Lisätietoja
Lisätiedot, kuvapyynnöt, ja yhteydenottopyynnöt osoitteesta press-fi@spotify.com.

Avainsanat: