Spotifylle uusi ilme ja uusia ominaisuuksia

• Spotifyn uusi ilme on nyt saatavilla kaikille alustoille
  • Uutena ominaisuutena on Your Music, jonka avulla oman musiikkikokoelman tallentaminen, järjestely ja selaaminen on entistä helpompaa

Tänään näkee päivänvalon uusi, entistä tyylikkäämpi Spotify. Ilmeen kulmakivet ovat aiempaa tummempi väritys, linjakkaampi typografia ja pyöristetyt ikonit. Suosikkimusiikin soittaminen ei ole koskaan näyttänyt näin hyvältä.

Uudistus ei koske vain ulkoasua. Soittolistat ovat musiikin kuuntelijoiden suosiossa, mutta tähän asti musiikin hallintaan on kaivattu monipuolisempia työkaluja. Siksi Spotifyssa on nyt uusi ominaisuus: Your Music, jonka avulla oman musiikkikokoelman tallentaminen, järjestely ja selaaminen on entistä helpompaa – kaikki toiminnot ovat samassa paikassa, alustasta riippumatta.

Siksi henkilökohtaisen musiikkikokoelman rakentaminen on nyt huomattavasti yksinkertaisempaa kuin ennen.

• Sisältö on kingi. Uuden designin ansiosta suosikkimusiikin kuuntelu on entistä sujuvampaa. Sisältö nousee hyvin esille tummasta, selkeästä taustasta – periaate on sama kuin elokuvateatterissa, jossa valkokangas erottuu parhaiten, kun valot on himmennetty.
  • Your Music - sinun musiikkisi. Tallenna levyjä, selaa upeita kansia, kokoa yhteen suosikkiartistisi ja luo soittolistoja eri tunnelmiin ja tilanteisiin. Uuden biisin tai albumin lisääminen kokoelmaan onnistuu yhdellä painalluksella.
  • Perustuu kuluttajien toiveisiin. Uudistus on suunniteltu käyttäjäpalautteen perusteella. Tavoitteena on, että Spotify palvelee jatkossa vieläkin paremmin käyttäjien tarpeita. Esimerkiksi tummempi tausta on lähtöisin käyttäjien toiveista.

Myös selailutoimintoa (Browse) on parannettu niin, että relevantin ja paikallisen sisällön löytäminen on entistä helpompaa. Uusi versio löytää paremmin oikeat kappaleet ja artistit, etsipä käyttäjä rauhoittavaa musiikkia unille valmistautumiseen tai parhaita tunnelmannostatusbiisejä bileillan etkoille.

“Tavoitteemme on, että Spotify on tyylikkäin markkinoilla oleva musiikkipalvelu, joka on lisäksi helppokäyttöinen ja yhdenmukainen päätelaitteesta riippumatta”, sanoo Michelle Kadir, Spotifyn tuotejohtaja. ”Uusi ulkoasu on kunnianosoitus sille, mikä on tärkeintä: musiikille. Your Music –ominaisuuden ansiosta käyttäjän on nyt myös erittäin vaivatonta tallentaa suosikkimusiikkinsa.”

Uusi design, Your Music –ominaisuus ja päivitetty selailutoiminto näkyvät käyttäjille eri päätelaitteissa asteittain tästä päivästä alkaen.

Tervetuloa pimeälle puolelle.

Tiedoksi toimituksille

Spotify on tällä hetkellä saatavilla 55 maassa: Andorra, Itävalta, Belgia, Bolivia, Bulgaria, Tanska, Kypros, Tsekki, Viro, Suomi, Ranska, Saksa, Kreikka, Unkari, Islanti, Irlanti, Italia, Latvia, Liechtenstein, Liettua, Luxemburg, Malta, Monaco, Hollanti, Norja, Puola, Portugali, Slovakia, Espanja, Ruotsi, Sveitsi, Turkki, Iso-Britannia, Argentiina, Chile, Kolumbia, Costa Rica, Dominikaaninen tasavalta, Ecuador, El Salvador, Guatemala, Honduras, Meksiko, Nicaragua, Panama, Paraguay, Peru, Uruguay, Yhdysvallat, Australia, Uusi-Seelanti, Hong Kong, Malesia, Singapore ja Taiwan. Palvelulla on yli 24 miljoonaa aktiivista käyttäjää ja yli 6 miljoonaa maksavaa tilaajaa.

Lisätiedot sekä yhteydenotto- ja kuvapyynnöt: press-fi@spotify.com