Henkel jatkaa johtoryhmän jäsenten sopimuksia

• Pääjohtaja Kasper Rorstedin sopimusta jatketaan viidellä vuodella.
  • Myös Kosmetiikka ja hygieniatuotteiden johtajan Hans Van Bylenin sopimusta jatketaan viidellä vuodella.

Henkel AG & Co. KGaA:n hallintoelimet ilmoittivat tänään sopineensa pääjohtaja Kasper Rorstedin sekä Kosmetiikka ja hygieniatuotteiden johtajan Hans Van Bylenin sopimusten jatkamisesta viidellä vuodella.

”On ilahduttavaa, että Henkel saa edelleen hyötyä Kasper Rorstedin kokemuksesta ja asiantuntemuksesta. Hän on toiminut pääjohtajana vuodesta 2008, ja hänen johdollaan Henkelin kehitys on ollut erittäin menestyksellistä. Olemme myös tyytyväisiä Hans Van Bylenin sopimuksen jatkamiseen. Hänen johdollaan Kosmetiikka ja hygieniatuotteet -liiketoiminta-alue on tehnyt erinomaista tulosta viime vuosina. Henkelin osakaskomitean ja hallintoneuvoston sekä koko johtoryhmän puolesta haluan toivottaa heille molemmille menestystä tehtävissään Henkelillä”, osakaskomitean ja hallintoneuvoston puheenjohtaja Simone Bagel-Trah sanoi.

Kasper Rorsted aloitti Henkelillä vuonna 2005 johtoryhmän jäsenenä. Hänet nimitettiin pääjohtajaksi vuonna 2008. Hans Van Bylen tuli yhtiöön vuonna 1984, ja hänet nimitettiin johtoryhmään vuonna 2005.

Puhelin: +46 10 480 76 11

Sähköposti: dorothee.geisel@henkel.com

Henkel on globaali yritys, jonka valikoimaan kuuluu useita johtavia tuotemerkkejä, kuten Schwarzkopf, Tolu, Loctite® ja Pattex. Henkelillä on kolme liiketoiminta-aluetta: pesu- ja puhdistusaineet, kosmetiikka- ja hygieniatuotteet sekä liimat, tiivisteet ja pintakäsittelyaineet. Yhtiössä on yli 48 000 työntekijää ja se on mukana Fortune 500 -yritysten listalla. Vuonna 2010 Henkel-konsernin liikevaihto oli 15 092 miljardia euroa ja liikevoitto 1 862 miljardia euroa. Henkel toimii 125 maassa ja on noteerattu Frankfurtin pörssissä. Henkel Nordenilla on runsaat 430 työntekijää neljässä eri Pohjoismaassa, ja yhtiön liikevaihto vuonna 2010 oli 192 miljoonaa euroa.

Kuvamateriaalia on verkkosivujemme osiossa Lehdistö ja mediasuhteet osoitteessa http://www.henkel.com/press/management-12034.htm