Henkelin liikevaihto kasvoi ja kannattavuus parani ensimmäisellä neljänneksellä

• Liikevaihto kasvoi 4,8 prosenttia 4 008 miljoonaan euroon (orgaaninen +4,7 %)
  • Oikaistu* liikevoitto: nousi 16,6 prosenttia 551 miljoonaan euroon
  • Oikaistu* liikevoittoprosentti: nousi 1,3 prosenttiyksikköä 13,7 %:iin
  • Oikaistu* tulos / etuoikeutettu osake (EPS): kasvoi 19,2 % 0,87 euroon
  • Kasvavilla markkinoilla jälleen keskimääräistä parempi kasvu (+8,7 %)
  • Käyttökate parani raaka-aineiden hintojen noususta huolimatta

Düsseldorf – ”Henkelin tilikauden alku oli hyvä haastavasta ja epävakaasta markkinaympäristöstä huolimatta. Orgaaninen kasvumme oli vakaata ja kannattavuutemme parani merkittävästi”, Henkelin pääjohtaja Kasper Rorsted sanoi. ”Kaikki liiketoiminta-alueemme myötävaikuttivat tulokseen. Kasvavat markkina-alueemme kehittyivät jälleen vahvasti. Luotamme siis saavuttavamme vuodelle 2012 asetetut tavoitteemme.”

Tilikaudesta 2012 Rorsted totesi: ”Odotamme epävakauden ja epävarmuuden vaikuttavan jatkossakin markkina-alueisiimme. Jatkamme rakenteidemme ja prosessiemme sopeuttamista, jotta pystymme reagoimaan kilpailijoitamme nopeammin ja joustavammin.”

Tämä lehdistötiedote on käännös maailmanlaajuisen tiedotteen ensimmäisestä osasta. Alkuperäisen englanninkielisen lehdistötiedotteen ja lisätietoa voi ladata lehdistöosiostamme seuraavasta linkistä:

Henkelistä

Henkel toimii ympäri maailman johtavien tavaramerkkien ja teknologioiden parissa kolmella toimialalla:  Kosmetiikka ja hygienia, pyykinpesu ja kodinsiivous sekä liima, tiiviste ja pintakäsittely. Yritys perustettiin vuonna 1876, ja sillä on nykyisin markkinajohtajan asema kuluttaja-asioissa sekä teollisuudessa tunnettujen tavaramerkkien, kuten Schwarzkopf, Barnängen Loctite ja Pattex, parissa.  Henkelillä on noin 47 000 työntekijää, ja se raportoi vuonna 2011 15 605 miljoonan euron liikevaihdosta ja 2 029 miljoonan euron voitosta. Henkel on listattu Saksan pörssiin DAX:iin, ja se on sijoittunut Fortune Global 500:n joukkoon. Henkel Nordenilla on noin 440 työntekijää liikevaihdon oltua 187 miljoonaa euroa vuonna 2011.