Klaus Strottmann jatkaa Campbell Peacockin työtä Henkel Nordenin toimitusjohtajana

Henkel Nordenin toimitusjohtajana ja kuluttajatuotteiden liiketoimintayksikön johtajana (President of Henkel Norden and General Manager Consumer Products) toiminut Campbell Peacock (61) jättää Henkelin kymmenen menestyksekkään vuoden jälkeen. Hänen seuraajakseen on nimitetty Schwarzkopf Professional -divisionan kansainvälisen markkinoinnin varatoimitusjohtaja (Corporate Vice President International Marketing Professional) Klaus Strottmann, joka aloittaa tehtävässä 1. marraskuuta 2011.

Campbell Peacockin ura Henkelillä käynnistyi vuonna 2002. Hän aloitti Henkel Nordenin kosmetiikkaliiketoiminnassa Schwarzkopf & Henkel Cosmetics –liiketoimintayksikön johtajana. Vuodesta 2003 hän toimi myös Henkel Nordenin toimitusjohtajana. Tehtävässään hän on menestyksekkäästi kehittänyt koko yritystä ja etenkin hiustenhoitosektoria.

Klaus Strottmann (46) tuli Henkelille vuonna 1992. Strottmannilla on kattava kokemus myynnistä, markkinoinnista ja johtamisesta, joten hänellä on täydet valmiudet kehittää eteenpäin Henkel Nordenin liiketoimintaa. “Henkel Nordenin työryhmän kanssa aiomme vahvistaa johtoasemaamme markkina-alueella. Tulemme keskittymään innovaatioihin ja pyrimme auttamaan asiakkaitamme kasvattamaan liiketoimintaansa,” kertoi Klaus Strottmann.

Dorothee Adam

Tlf.: 46 10 480 76 11

Mail: dorothee.adam@henkel.com

Henkel on globaali yritys, jonka valikoimaan kuuluu useita johtavia tuotemerkkejä, kuten Schwarzkopf, Tolu, Loctite® ja Pattex. Henkelillä on kolme liiketoiminta-aluetta: pesu- ja puhdistusaineet, kosmetiikka- ja hygieniatuotteet sekä liimat, tiivisteet ja pintakäsittelyaineet. Yhtiössä on yli 48 000 työntekijää ja se on mukana Fortune 500 -yritysten listalla. Vuonna 2010 Henkel-konsernin liikevaihto oli 15,092 miljardia euroa ja liikevoitto 1,862 miljardia euroa. Henkel toimii 125 maassa ja on noteerattu Frankfurtin pörssissä. Henkel Nordenilla on runsaat 430 työntekijää neljässä eri Pohjoismaassa, ja yhtiön liikevaihto vuonna 2010 oli 192 miljoonaa euroa.