600 oppilaan Rajamäen kampuksen peruskivi muurattiin Nurmijärvellä

SRV YHTIÖT OYJ    LEHDISTÖTIEDOTE      8.12.2023   KLO 16.00

600 oppilaan Rajamäen kampuksen peruskivi muurattiin Nurmijärvellä

SRV toteuttaa Nurmijärvelle Rajamäen kampuksen, johon tulee tilat perusopetuksen 6.–9. vuosiluokille sekä liikuntatilat koulun ja liikuntapalveluiden käyttöön. Rakentaminen käynnistyi syksyllä 2023 ja nyt päästiin muuraamaan kampusrakennuksen peruskivi. Hanke toteutetaan kokonaisvastuu-urakkana, jossa SRV vastaa sekä suunnittelusta että toteutuksesta. Rajamäen kampus on yksi useista toimitilarakentamisen hankkeista, joita SRV:n kasvaneeseen tilauskantaan on kuluvan vuoden aikana siirtynyt. Hanke on vahvistanut yhtiön tilauskantaa noin 24 miljoonalla eurolla. SRV:n muita samanaikaisesti rakenteilla olevia kouluhankkeita ovat Sammontalo Lappeenrannassa, Inkeroisten monitoimitalo Kouvolassa ja Matinkylän lukio Espoossa.

Rajamäen kampus toteutetaan siten, että Seitsemän veljeksen koulun ja Kuntola-rakennuksen tilalle rakennetaan uudisrakennus. Lisäksi liikuntatila Rajakaari korvataan uusilla liikuntatiloilla. Hankkeessa käyttäjät saavat ajanmukaiset ja muuttuviin oppilasmääriin mukautuvat terveysturvalliset tilat. Kampus valmistuu vuoden 2025 aikana ja pihatyöt kevään 2026 aikana.

”Rajamäen kampus on SRV:n ensimmäinen kouluhanke Nurmijärven kunnan alueella. Olemme toteuttaneet pääkaupunkiseudun kehyskunnissa useita kouluhankkeita KVR- mallilla viime vuosien aikana, kuten elinkaarihankkeina toteutetut Jokirinteen oppimiskeskus Kirkkonummelle ja Siuntion sivistys- ja hyvinvointikeskus. Näitä oppeja ja hyviä kokemuksia hyödynnetään parhaalla mahdollisella tavalla myös Rajamäen kampuksen hankkeessa. Hankkeen aloituspäätöksen jälkeen tulevia kampuksen tiloja onkin suunniteltu tiiviissä yhteistyössä Nurmijärven kunnan ja koulun käyttäjien kanssa. Yhteistyö tulevan Kampuksen käyttäjien kanssa on ollut erityisen joustavaa ja mutkatonta”, kertoo SRV:llä hankkeesta vastaava yksikönjohtaja Saku Kosonen.

Rajamäen kampus rakennetaan elinkaariviisaus huomioiden

Kampuksella on varauduttu aurinkopaneelien asentamiseen. Lisäksi rakennuksen käyttöön tuotetaan uusiutuvaa energiaa ilmavesilämpöpumpulla. Rakennuksen energialuokka A. Kohteen suunnittelussa on kiinnitetty huomiota myös luontoarvoihin ja vihreisiin näkymiin. Biodiversiteettiä vahvistetaan tekemällä niittynurmialueita välituntipihoille.

”Rajamäen kampus on Nurmijärven kunnan tärkein rakennushanke tällä hetkellä, ja olemme tyytyväisiä, että voimme toteuttaa hankkeen laadukkaan rakentajan kanssa. Tällä hetkellä koululaisilla on käytössä väistötilat, joten erityisesti odotamme saavamme käyttöömme terveelliset ja turvalliset tilat aikataulussa ja kustannustehokkaasti”, kertoo tekninen johtaja Juha Oksanen Nurmijärven kunnalta.

Kampus sijaitsee keskeisellä paikalla Nurmijärvellä Rajamäen kylän keskustassa. Rajamäen kampukselle tulee tilat perusopetuksen 600 oppilaalle. Kampusalueen rakennusten yhteislaajuus on noin 7 600 bruttoneliömetriä.

Saku Kosonen, yksikönjohtaja, SRV, puh. 040 549 1221, saku.kosonen@srv.fi
Heli Pulkkinen, viestinnän asiantuntija, SRV, puh. 050 411 0787, heli.pulkkinen@srv.fi

Juha Oksanen, tekninen johtaja, Nurmijärven kunta, puh. 040 317 2300, juha.oksanen@nurmijarvi.fi

Tiedotteen liitteenä oleva kuva: Jaakkola Arkkitehdit

Facebook   LinkedInX  Instagram

SRV on suomalainen rakennusalan kehittäjä ja uudistaja. Rakennamme kestävämpää ja vastuullisempaa, taloudellista arvoa vaalivaa sekä ympäristön ja ihmisten hyvinvoinnin huomioivaa kaupunkiympäristöä. Kutsumme tätä lähestymistä elinkaariviisaudeksi. Tuomme aidon innostuksen ja läsnäolon mukanamme jokaiseen kohtaamiseen, ja kuunteleminen on yksi tärkeimmistä tavoistamme toimia. Sillä uskomme siihen, että vain keskustelun kautta maailma voi muuttua.

Olemme vuonna 1987 perustettu, Helsingin pörssissä listattu yhtiö. Toimimme kasvukeskuksissa Suomessa. Liikevaihtomme vuonna 2022 oli 770,1 miljoonaa euroa. Noin 1 000 SRV:läisen lisäksi työllistämme noin 3 800 kumppanin verkoston.