EU-maiden harmaan talouden torjujat SRV:n vieraina

10.11.2011

Harmaan talouden torjuntaan erikoistuneet virkamiehet 12 EU-maasta ovat tutustumassa suomalaiseen harmaan talouden ja talousrikollisuuden torjuntaan. Rakennusteollisuuden tutustumiskohteeksi on valittu SRV:n urakoima Helsingin yliopiston kirjaston työmaa Kaisaniemessä. Työmaalla ovat käytössä SRV:n kehittämä verkostorekisteri ja kulunvalvontajärjestelmä. Näiden avulla pystytään huolehtimaan siitä, että rakennustyömaalla työskentelevät ainoastaan siihen oikeutetut.

”Olemme SRV:ssä investoineet harmaantalouden ja talousrikollisuuden torjuntaan jo pitkään. Rakennusteollisuudessa on paljon ulkomaista työvoimaa, mikä luo valvonnalle oman haasteensa. Kotimaisten ja ulkomaisten yhteistyökumppaneiden taustojen kattava selvittäminen, toimivat valvontajärjestelmät sekä yhteistyö viranomaisten kanssa luovat tiheimmän seulan epäterveiden toimijoiden karsimiseksi toimialalta”, SRV:n viestinnästä ja yhteiskuntavastuusta vastaava johtaja Taneli Hassinen sanoo

EU-viranomaisia on saapunut Bulgariasta, Irlannista, Itävallasta, Latviasta, Liettuasta, Luxemburgista, Portugalista, Ruotsista, Sloveniasta, Tanskasta, Tsekistä ja Virosta. Vierailua isännöi Suomen verohallinto.

SRV Yhtiöt Oyj

Taneli Hassinen, viestintäjohtaja, SRV Yhtiöt Oyj, puh. 040 504 3321

Lisätietoja verohallinnon järjestämästä vierailusta:

Pekka Muinonen, ylitarkastaja, verohallinto, puh. 020 612 5264