Helsingin käräjäoikeuden päätös koskien SRV:n ja Kiinteistö Oy Abraham Wetterintie 6 välistä riitaa

SRV YHTIÖT OYJ     PÖRSSITIEDOTE     30.11.2016, KLO 18.55

Kiinteistö Oy Abraham Wetterintie 6 on määrätty maksamaan SRV Rakennus Oy:lle 1,009 miljoona euroa koskien SRV Rakennus Oy:n ja Kiinteistö Oy Abraham Wetterintie 6:n välistä riitaa. Helsingin käräjäoikeuden tänään 30. marraskuuta 2016 antamassa tuomiossa Kiinteistöyhtiö velvoitetaan maksamaan SRV:lle maksamattomia urakkaeriä sekä tilaajan hyväksymiä lisä- ja muutostöitä viivästyskorkoineen.

Osapuolten välinen riita koskee rakennuskustannuksia ja -aikataulua sekä kiinteistöyhtiön maksuvelvollisuutta rakennusurakassa, jossa SRV Rakennus Oy on rakentanut kiinteistöyhtiölle useita asuinkerrostaloja käsittävän kohteen. Abraham Wetterintie 6 -kiinteistön koko osakekannan omistaa Keva.

SRV perehtyy päätöksen sisältöön ja tekee sen jälkeen päätöksen mahdollisesta tuomiosta valittamisesta hovioikeuteen.

Helsingin käräjäoikeuden päätöksellä ei ole vaikutusta tulosnäkymiin. SRV:n vuoden 2016 tulosnäkymät säilyvät ennallaan.

Juha Toimela, johtaja, Suomen liiketoiminta, 040 594 5473, juha.toimela@srv.fi

Facebook   LinkedIn   Twitter   Instagram

Yrityksestä

SRV lyhyestiSRV on rohkea rakennusalan kehittäjä ja uudistaja. Haluamme tarjota parhaan asiakaskokemuksen kaupunkikeskusten rakentajana ja olla alan innostavin työpaikka. Tuomme aidon yhteistyön ja innostuksen jokaiseen kohtaamiseen. Vastuullisuus näkyy kaikessa toiminnassamme. Olemme vuonna 1987 perustettu, Helsingin pörssissä vuodesta 2007 listattu yhtiö. Toimimme kasvukeskuksissa Suomessa ja Venäjällä. Liikevaihtomme vuonna 2018 oli 960 miljoonaa euroa ja meillä työskentelee yli 1 000 ihmistä. Lisäksi työllistämme hankkeissamme lähes 4 000 alihankkijan verkoston. SRV – Elämäsi rakentaja