HUS:n logistiikkakeskuksesta päänavaus SRV:n Pressi-hankkeelle

24.9.2014

SRV rakentaa HUS:lle uuden logistiikkakeskuksen Vantaankoskelle. SRV voitti HUS-Tilakeskuksen ja HUS-Logistiikan tekemän tarjouskilpailun. Urakkasopimus ja kiinteistökaupan esisopimus allekirjoitettiin tänään.

HUS keskittää uuteen logistiikkakeskukseen kaikkien sairaanhoitoalueidensa varastotoiminnot. Se korvaa muun muassa vanhan keskusvaraston, joka puretaan uuden lastensairaalan tieltä Meilahdessa. Logistiikkakeskus rakennetaan Kehä III:n ja Hämeenlinnantien risteyksen kupeeseen. Sijainti on HUS:lle optimaalinen, mikä oli yhtenä valinnan kriteerinä.

”Tällaisessa hankkeessa sijainti ja liikenneyhteydet ovat avainasemassa. Uusi logistiikkakeskus sijoittuu keskeiselle paikalle sairaaloihin nähden. Tavarantoimittajat pääsevät keskukseen helposti kaikilta pääteiltä. Myös henkilökunnan työmatkaliikenne sujuu kätevästi joukkoliikenteellä”, listaa hankejohtaja Jouko Pöyhönen SRV:ltä.

HUS:n logistiikkakeskuksen laajuus on 6 200 neliömetriä ja se on ensimmäinen vaihe SRV:n uudesta toimitilakeskus Pressistä, johon on tarkoitus rakentaa eri alojen toimijoiden toimitiloja.

”HUS:n logistiikkakeskus aloittaa koko Pressin rakentamisen. Logistiikkakeskuksen kylkeen sopii luonnollisesti saman toimialan yritysten tiloja, mutta Pressistä on tarkoitus tehdä monialainen toimitilakeskus. Olemme suunnitelleet konseptit taipumaan erilaisten käyttäjien tarpeisiin”, Pöyhönen kertoo. ”On tärkeä hyödyntää keskeisellä sijainnilla oleva tontti, jota ympäröi valmis kaupunkiympäristö palveluineen ja julkisine liikenneyhteyksineen, etenkin nyt kun Kehäratakin valmistuu.”

HUS:n logistiikkakeskuksen työt käynnistyvät joulukuussa ja tilat valmistuvat marraskuussa 2014. Kehärata otetaan käyttöön heinäkuussa 2015. Vantaankosken alue tunnetaan tällä hetkellä parhaiten paitsi Sanomalan painotalosta, myös lukuisten tutkimukseen, konsultointiin ja tekniseen tuotantoon erikoistuneiden yritysten keskittymänä.

SRV Yhtiöt

Lisätiedot: