Hyvinkään ydinkeskustan Kauppakeskus Willa valmistui

18.10.2012

SRV:n toteuttama Willan toinen vaihe on valmistunut, ja uusi kauppakeskus avaa ovensa asiakkaille tänään torstaina 18.10. Uusi kestävän kehityksen mukainen kauppakeskus sijaitsee aivan Hyvinkään ydinkeskustassa Hyvinkää-salin, kirjaston ja Wanhan Villatehtaan välissä.

- Willa on hyvin SRV:n profiiliin sopiva hanke. Keskeinen sijainti elävän kaupungin keskellä asettaa rakentamiselle ja suunnittelulle haasteita, joiden kohtaamiseen SRV:llä on vahvaa kokemuksen kautta saatua osaamista. Leed luokitusta tavoitteleva moderni kauppakeskus tuo palvelut asukkaiden lähelle ja edistää näin hienosti kestävän kehityksen periaatteita, SRV:n varatoimitusjohtaja Juha Pekka Ojala kertoo.

SRV on kokenut kauppakeskusrakentaja aina Kampin keskuksesta ja Tallinnan Virukeskuksesta lähtien. Tällä hetkellä työn alla ovat muun muassa Pietarin suurhanke Pearl Plaza sekä Itiksen, Kauppakeskus Ruoholahden ja Kauppakeskus Merituulen saneeraus- ja uudistustyöt.

Willan ensimmäinen vaihe avattiin yleisölle viime maaliskuussa. SRV toteutti keskuksen toisen vaiheen projektinjohtourakkana yhteistyössä tilaajan kanssa. Keskuksen omistaa CapMan RE II Ky –kiinteistörahaston ja Finesco Invest Oy:n yhteisesti omistama Kiinteistö Oy Ficre.

- Koko ydinkeskustan ilme on nyt muuttunut ja asiakasvirrat tulevat uuden keskuksen myötä kääntymään takaisin Hyvinkään keskustaan. Tämä oli erittäin hyvin CapManille sopiva hanke, ja sen tekeminen yhteistyössä SRV:n kanssa sujui erinomaisesti, CapManin sijoitusjohtaja Juhani Erke kertoo.

Keskustan kokoinen hanke

Willan toisen vaiheen kauppakeskuksen kokonaisala on noin 35 000 neliötä, joka jakautuu neljään kerrokseen joista kolme ylintä kerrosta on liiketiloja ja alin kerros toimii autopaikoitustilana. Rakennuksen kantava runkomateriaali on teräksen sekä betonin yhdistelmä ja jäykistävät kuilurakenteet betonia.

Monipuolisten palveluiden yhteyteen rakennetaan myös asuntoja elävän kaupunkirakenteen mukaisesti. SRV rakentaa keskuksen yhteyteen VVO:lle kaksi asuintornia, joihin tulee yhteensä 52 vapaarahoitteista vuokra-asuntoa. Yksi hankkeen haasteellisimmista rakennusvaiheista onkin ollut asuinrakennusten pohjalaattojen toteutus. Laatat valettiin massiivisina jälkijännitettyinä teräsbetonilaattoina, jotta ne voitiin sijoittaa kauppakeskuksen päälle.

Asuintornit valmistuvat alkuvuodesta 2013.

SRV Yhtiöt Oyj

Projektijohtaja Saku Kosonen, SRV, puh. 040 549 1221, saku.kosonen@srv.fi