Itiksen Stockmannin marmorikaaret valittiin Vuoden Lattiaksi

20.12.2013

Stockmann on muuttanut uusiin tiloihin Itiksen uudistusprojektin yhteydessä. Suurimman osan Itiksen peruskorjausurakasta on toteuttanut SRV.

Lattian- ja seinänpäällysteliitto ry on valinnut Vuoden Lattiaksi Itiksen Stockmannin tavaratalon lattianpäällystetyöt.

Tavaratalon uusi lattia sijaitsee Stockmannin uusissa tiloissa, Itiksen itäpäässä Piazzalla, jonne Stockmann on muuttanut kauppakeskuksen peruskorjauksen yhteydessä.

Stockmann palvelee jo asiakkaitaan uusissa, valmiissa tiloissaan. Koko Itiksen syyskuussa 2011 alkanut uudistusprojekti sen sijaan jatkuu vielä ensi vuoden loppuun saakka. Itis saa peruskorjauksen yhteydessä noin 9 000 neliömetriä lisää liiketilaa.

Kauppakeskus Itiksen 100 miljoonan euron uudistusprojektin on toteuttanut suurimmaksi osaksi SRV. SRV:n urakka sisältää Itäkeskuksen kohteen projektinjohtourakan johtamistehtävät sekä rakennus- ja talotekniset työt. Kohteen rakennuttaja on kauppakeskuksen omistava Wereldhave Finland Oy.

Itiksen peruskorjaus on toteutettu vaiheittain, ja kauppakeskus on ollut avoinna asiakkaille koko hankkeen ajan.

”Rakennustöiden aiheuttamien haittojen minimointi on edellyttänyt hyvää ennakkosuunnittelua, toimivia väliaikaisjärjestelyjä sekä tarkkoja aikatauluja ja logistiikkaa. Erityistä huomiota olemme kiinnittäneet myös työturvallisuuteen – niin työntekijöiden kuin asiakkaidenkin osalta”, kertoo SRV:n projektipäällikkö Mirja Serenius.

”Remontti on sujunut todella hyvin, vaikka kauppakeskuksen toiminnan jatkuminen ilman keskeytyksiä on tietysti haaste rakentamiselle. Peruskorjaus on edennyt aikataulussa, ja työn laatu on ollut hyvä”, sanoo puolestaan Wereldhave Finland Oy:n toimitusjohtaja Jaakko Ristola.

Vuoden Lattiaksi valitun Itiksen Stockmann-tavaratalon lattianpäällystyksessä on käytetty vaaleita keraamisia kuivapuristelaattoja sekä laattoihin upotettuna leveää, kaarevaa ja mustaa marmorikiveä. Lattian toteutti laatoitusliike Laattamestarit Oy.

Lattian- ja seinänpäällysteliitto ry on vuodesta 2001 lähtien järjestänyt Vuoden Lattia -kilpailua. Kilpailun tarkoituksena on korostaa lattian merkitystä pintana, edistää laadukasta lattiaurakointia ja lisätä alan arvostusta.

SRV Yhtiöt Oyj

Lisätietoa: