Kalasataman kiertotiejärjestelyt poistuvat

SRV YHTIÖT OYJ     LEHDISTÖTIEDOTE     30.8.2017, KLO 9.00

REDIn työmaan rakennustöiden vaatimat väliaikaiset kiertotiejärjestelyt Itäväylällä ja Hermannin rantatiellä Helsingin Kalasatamassa poistuvat 1.9.2017 klo 23.45 alkaen, jolloin kaikki Itäväylää kulkeva autoliikenne alkaa kulkea entiselle paikalleen palautettua Itäväylää pitkin ja Hermannin rantatie avautuu liikenteelle. Kiertotiejärjestelyjen poistuessa myös autoliikenne keskustasta ja Pasilasta siirtyy takaisin entiselle paikalleen Itäväylälle ja Hermannin rantatietä pitkin pääsee jälleen ajamaan keskustaan ja pohjoiseen (Lahden suuntaan).

Kalasataman alueen bussipysäkkeihin tulee myös muutoksia, joista tiedotetaan mm. HSL:n verkkosivuilla.

Kulosaaren sillalta Kalasataman etelä- ja pohjoisosiin jatkuvat polkupyöräilyn ja jalankulun väylät säilyvät ennallaan vielä kevääseen 2018 saakka. Kalasataman voimakkaan rakentamisen vuoksi polkupyöräilyn ja jalankulun väyliin voi tulla muutoksia.

Itäväylä kulkee Kalasatamassa REDIn työmaan kohdalla katetussa tilassa. Syksyn aikana liikenne saatetaan pysäyttää työmaan kohdalla joidenkin työvaiheiden vuoksi, mutta pysäytykset ovat kestoltaan lyhyitä.

Kartat liikennejärjestelyistä löytyvät SRV:n nettisivuilta osoitteesta:

Liikennejärjestelyistä aikaisemmin julkaistut tiedotteet:
Itäväylä ja Hermannin rantatie palautuvat Kalasatamassa entisille reiteilleen
Itäväylän autoliikenne Pasilaan entiselle reitilleen Kalasatamassa

SRV:n Helsingin Kalasatamaan toteuttama REDI muodostuu kantakaupungin suurimmasta kauppa- ja elämyskeskuksesta ja kahdeksasta tornitalosta. Keskuksen alla on 2 000 auton pysäköintilaitos, joka on niin tornien asukkaiden kuin kauppakeskuksen asiakkaidenkin käytössä. Suomen suurimman kaupunkirakentamisen hankkeen REDIn rakennustyöt käynnistyivät keväällä 2015 ja jatkuvat arvioiden mukaan aina vuoteen 2023 saakka. Kauppakeskus aukeaa yhtenä kokonaisuutena syksyllä 2018.

Heli Pulkkinen, tiedottaja, SRV, puh. 050 411 0787, heli.pulkkinen@srv.fi

www.redi.fi