Koronaviruksesta johtuvia käytännön ohjeita SRV Yhtiöt Oyj:n yhtiökokoukseen liittyen

SRV YHTIÖT OYJ     PÖRSSITIEDOTE         20.3.2020     KLO 09.30

Koronaviruksen leviämisriskistä johtuen osakkeenomistajien ja SRV:n henkilöstön turvallisuuden varmistamiseksi SRV Yhtiöt Oyj julkaisee käytännön ohjeita torstaina 26.3.2020 klo 16.00 pidettävään varsinaiseen yhtiökokoukseen liittyen. Noudatamme tilaisuuden järjestelyissä kaikkia viranomaisohjeita. Päivitämme omia ohjeitamme tilanteen niin vaatiessa osoitteessa www.srv.fi/yhtiokokous. Osakkeenomistajia pyydetään seuraamaan mainittua verkkosivua ajantasaisten tietojen saamiseksi.

Osakkeenomistajia pyydetään tartuntariskin pienentämiseksi huomioimaan paikalle tulemisen sijaan mahdollisuus seurata kokousta etäyhteydellä. Henkilöosakkaat voivat tilata yhtiökokoukseen henkilökohtaisen linkin 26.3.2020 klo 16.00 mennessä. Linkki tilauslomakkeeseen on osoitteessa  www.srv.fi/yhtiokokous. Tilaaminen vaatii tunnistautumisen henkilökohtaisilla pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Hallintarekisteröityjen osakkeiden omistajat eivät voi tilata linkkiä. Etäyhteyden kautta osakkeenomistajan ei kuitenkaan katsota osallistuvan yhtiökokoukseen eikä sitä kautta voi esittää puheenvuoroja eikä äänestää. Kokouskieli on suomi.

Äänestämismahdollisuuden varmistamiseksi osakkeenomistajalla on mahdollisuus valtuuttaa haluamansa henkilö edustamaan itseään ja käyttämään äänivaltaa puolestaan kokouksessa. Kokouksessa läsnä olevan henkilömäärän minimoimiseksi suosittelemme käyttämään mahdollisuutta valtuuttaa Asianajaja Jesper Kostiainen (Hannes Snellman Asianajotoimisto Oy) tai hänen määräämänsä henkilö edustamaan itseään ja käyttämään äänivaltaa puolestaan kokouksessa. Valtakirjat äänestysohjeineen löytyvät osoitteesta www.srv.fi/yhtiokokous.

SRV ryhtyy seuraaviin ennakoiviin toimenpiteisiin riskien välttämiseksi yhtiökokouksessaan:

• Hallituksen ja johtoryhmän jäsenten osallistuminen on rajoitettu minimiin
  • Kokouksen esitykset ovat lyhennettyjä
  • Hallitukseen ehdolla olevat henkilöt esitellään diaesityksen avulla
  • Kokouksen järjestämiseen on varattu useita eri tiloja, kuhunkin tilaan ohjataan enintään 10 henkilöä, istumapaikat järjestetään väljästi ja kiinnitämme erityistä huomiota hygieniaan
  • Kokousjärjestelyin huolehditaan myös siitä, että ihmiset eivät suurissa määrin kohtaa esimerkiksi sisään tullessaan, aulatiloissa tai pois lähtiessään
  • Tilaisuudessa on käytettävissä käsidesiä
  • Tilaisuudessa ei ole tarjoilua

SRV Yhtiöt Oyj kehottaa osakkeenomistajia noudattamaan viranomaisohjeita ja suosituksia sen arvioimisessa, osallistuuko henkilökohtaisesti yhtiökokoukseen. Suosittelemme paikalle tulemisen sijaan käyttämään hyväksi edellä mainittua etäyhteyttä ja valtuuttamismahdollisuutta.

Johanna Metsä-Tokila, lakiasiainjohtaja, p. 040 562 0408, johanna.metsa-tokila@srv.fi

Maija Karhusaari, viestintä- ja markkinointijohtaja, p. 045 218 3772, maija.karhusaari@srv.fi

Facebook   LinkedIn   Twitter   Instagram

SRV on rakennusalan kehittäjä ja uudistaja. Haluamme tarjota parhaan asiakaskokemuksen kaupunkikeskusten rakentajana ja olla alan innostavin työpaikka. Tuomme aidon yhteistyön ja innostuksen jokaiseen kohtaamiseen. Vastuullisuus näkyy kaikessa toiminnassamme.

Olemme vuonna 1987 perustettu, Helsingin pörssissä vuodesta 2007 listattu yhtiö. Toimimme kasvukeskuksissa Suomessa ja Venäjällä. Liikevaihtomme vuonna 2019 oli 1 061 miljoonaa euroa ja meillä työskentelee yli 1 000 ihmistä. Lisäksi työllistämme hankkeissamme lähes 4 000 alihankkijan verkoston.