Laakson yhteissairaalan allianssi ja Destia päättäneet yhteistyönsä

SRV YHTIÖT OYJ     UUTINEN      15.08.2024    KLO 08.05

Laakson yhteissairaalan allianssi ja Destia päättäneet yhteistyönsä

Laakson yhteissairaalan allianssi ja Destia ovat yhdessä päätyneet ilmoittamaan yhteistyön päättymisestä. Destia on toiminut allianssin infratöistä vastaavan alaurakka-allianssin maanpäällisten louhintojen ja töiden palveluntuottajana.

Laakson työmaalla tapahtui perjantaina 9.8. räjähdysonnettomuus. Tutkinta on yhä kesken, mutta alustavan näkemyksen mukaan aiemmasta louhinnasta räjähtämättä jäänyt panos on räjähtänyt, kun kaivinkoneella on irrotettu räjäytystöiden jälkeen kiviä kalliosta. Louhintojen räjäytystöiden yhteydessä on tapahtunut muitakin läheltä piti -tilanteita.

Viime perjantain onnettomuuden jälkeen allianssi ja Destia ovat käyneet yhdessä rakentavasti keskusteluja yhteistyön päättämisestä.

Allianssissa on edustus tilaajalta eli Kiinteistöosakeyhtiö Laakson yhteissairaalalta, ja sen omistajilta Helsingin kaupungilta ja HUSilta, suunnittelijaosapuolilta ja päätoteuttajalta eli SRV:ltä.

Ossi Inkilä, Laakson yhteissairaalan allianssin projektipäällikkö, yksikönjohtaja Toimitilat PKS, SRV, puh. 040 708 2253, ossi.inkila@srv.fi

Marko Virtanen, toimitusjohtaja, Kiinteistöosakeyhtiö Laakson yhteissairaala, puh. 040 139 4300, marko.virtanen@laaksonyhteissairaala.fi