LähiTapiola mukaan sijoittajaksi REDI-hankkeeseen

SRV YHTIÖT OYJ     PÖRSSITIEDOTE     29.12.2014,  KLO 10.30

LähiTapiola mukaan sijoittajaksi REDI-hankkeeseen

LähiTapiola-ryhmän Vahinkovakuutus ja Henkiyhtiö ovat tehneet päätöksen liittyä mukaan REDIn sijoittajakonsortioon, jonka muodostaman yhteisyrityksen tarkoituksena on toteuttaa REDI-kauppakeskus ja -pysäköintilaitos Helsingin Kalasatamaan.

Kauppakeskuksen ja pysäköintilaitoksen rakennuttavan yhteisyrityksen pääomasijoitusosuudet jakautuvat LähiTapiolan mukaan tulon jälkeen siten, että SRV:n osuus on 40 prosenttia, Ilmarisen osuus on 30 prosenttia, OP-Pohjola-ryhmän ja ryhmän hallinnoiman rahaston osuus on 15 prosenttia sekä LähiTapiolan osuus on 15 prosenttia.

Kauppakeskuksen ja pysäköintilaitoksen investoinnin kokonaisarvo on noin 480 miljoonaa euroa, josta noin 50 prosenttia on tarkoitus rahoittaa omistajien pääomasijoituksilla. Toiset noin 50 prosenttia investoinnista katetaan projektiluotoilla, joiden ehdoista SRV käy paraikaa neuvotteluja pankkiryhmittymän kanssa. Tavoitteena on allekirjoittaa pankkirahoitusta koskevat sopimukset vuoden 2015 ensimmäisen neljänneksen aikana, minkä jälkeen SRV allekirjoittaa yhteisyrityksen kanssa noin 400 miljoonan euron urakkasopimuksen kauppakeskuksen ja pysäköintilaitoksen toteuttamisesta sekä käynnistää rakennustyömaan laajamittaisesti. SRV vastaa kohteen suunnittelusta, rakentamisesta ja vuokraamisesta.

SRV Yhtiöt Oyj

Taneli Hassinen