Miimu Airaksinen nimitetty kehitysjohtajaksi ja Antti Nummi kaupalliseksi johtajaksi SRV Yhtiöt Oyj:ssä

SRV YHTIÖT OYJ     PÖRSSITIEDOTE      18.8.2021   KLO 9.00

Tekniikan tohtori Miimu Airaksinen, 48, on nimitetty SRV Yhtiöt Oyj:n kehitysjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi 2.9.2021 alkaen. SRV Yhtiöt Oyj:n liiketoiminnan kehittämisestä vastaava johtaja, YTM, Antti Nummi, 49, on nimitetty kaupalliseksi johtajaksi 2.9.2021 alkaen, ja jatkaa yhtiön johtoryhmän jäsenenä.

Nimitykset vahvistavat SRV:n helmikuussa julkaistun, elinkaariviisaaseen rakentamiseen perustuvan strategian täytäntöönpanoa.

Airaksinen on viimeksi toiminut RIL ry:n toimitusjohtajana, VTT:llä tutkimusprofessorina ja useissa muissa tehtävissä, sekä Optiplan Oy:n tutkimus- ja kehitysyksikön vetäjänä. Hän toimii myös useissa, erityisesti energiatehokkuuteen ja kestävään rakentamiseen liittyvissä hankkeissa ja luottamustehtävissä Suomessa ja globaalisti.

”Miimu Airaksinen on yksi kestävän rakentamisen johtavia suomalaisia asiantuntijoita”, SRV:n toimitusjohtaja Saku Sipola sanoo. ”Viemme päämäärätietoisesti elinkaariviisaita ratkaisuja kaikkiin projekteihimme ja palveluihimme. Miimun kokemus ja asiantuntemus yhdistettynä vahvaan projekti- ja elinkaariosaamiseemme vauhdittavat kykyämme palvella asiakkaitamme kestävästi eri projekteissa.”

Miimu Airaksinen toteaa, että rakennusala on yksi tärkeimmistä toimialoista hiilineutraalin tulevaisuuden tekijänä.

”Rakentamisessa tehtävät valinnat vaikuttavat merkittävästi hyvinvointiimme, ympäristöömme ja ilmastonmuutokseen. On hyvin innostavaa päästä tekemään töitä SRV:n elinkaariviisaiden konseptien parissa, sillä ne vastaavat juuri näihin tavoitteisiin”, Airaksinen sanoo.

Sipolan mukaan Antti Nummen nimitys kaupalliseksi johtajaksi tukee strategian kaupallisen kulman eteenpäinviemistä.

”Olemme strategiassamme asettaneet tavoitteeksi johtavan markkina-aseman toimitilamarkkinoilla, ja haemme kasvua yksityissektorilta kaupallistamalla elinkaariviisaan rakentamisen ja laajentamalla etenkin kaksivaiheisen projektinjohtourakointimallimme asiakaskuntaa. Antti Nummen rooli tukee koko yhtiön kaupallisten mahdollisuuksien tunnistamista ja kaupallista kasvua”, Sipola sanoo.

Saku Sipola, toimitusjohtaja, puh. 040 551 5953, saku.sipola@srv.fi

SRV on rakennusalan kehittäjä ja uudistaja. Pyrkimyksemme on luoda uusi elinkaariviisas todellisuus, jossa rakentamisen ratkaisut turvaavat yhtä aikaa hyvinvoinnin, taloudellisen arvon sekä tilojen käyttäjien, asukkaiden ja ympäristön edun – vuosiksi ja sukupolviksi eteenpäin. Tuomme aidon yhteistyön ja innostuksen jokaiseen kohtaamiseen. Vastuullisuus näkyy kaikessa toiminnassamme.

Olemme vuonna 1987 perustettu, Helsingin pörssissä listattu yhtiö. Toimimme kasvukeskuksissa Suomessa ja Venäjällä. Liikevaihtomme vuonna 2020 oli 975,5 miljoonaa euroa. Noin 1 000 SRV:läisen lisäksi työllistämme noin 4 200 alihankkijan verkoston.