• SRV Yhtiöt Oyj/

Moderni logistiikkakeskus valmistui Turun seudulle – VVT:n omistamaan kohteeseen uudet toimitilat Warasto Finlandille

SRV YHTIÖT OYJ     LEHDISTÖTIEDOTE      2.3.2023 KLO 13.00

SRV:n toteuttaman varasto- ja logistiikkarakennuksen rakennustyöt ovat valmistuneet Turun alueella Liedossa. Rakennuksen omistaa VVT Kiinteistösijoituksen hallinnoima rahasto, ja vuokralaisena valmistuneissa tiloissa toimii logistiikkaan ja varastointipalveluihin erikoistunut Warasto Finland Oy.

Kohde on SRV:n omakehitteinen toimitilahanke, jossa SRV myi kohteen sijoittajalle ennen rakentamisen aloittamista marraskuussa 2021. Uudisrakennuksen kokonaisala on noin 14 000 neliömetriä. Valmistuneessa rakennuksessa on myös elintarvikkeiden logistiikkaa varten lämpösäädeltyä tilaa noin 2 200 neliömetriä.

”Warasto Finlandin hanke on malliesimerkki vahvasta logistiikka-alan hankekehitysosaamisestamme. Kehitimme kohdetta hyvässä yhteistyössä vuokralaisen ja sijoittajan kanssa projektin alusta lähtien. Työmaan väellä on ollut selkeä yhteinen päämäärä, mistä osoituksena on myös se, että projekti valmistui kuukauden etuajassa. Tästä täytyy nostaa koko työmaan väelle hattua”, sanoo SRV:n Lounais-Suomen aluejohtaja Lari Mallius.

Logistiikkakeskuksen rakentamisessa on huomioitu kestävät energiaratkaisut. Kohde lämmitetään maalämmöllä ja rakennukseen tehdään varaus aurinkosähköjärjestelmälle. Uudisrakennukselle on haettu Very Good -tasoista BREEAM-ympäristösertifikaattia.

”Turun seutu on yksi logistiikan painopisteistä Suomessa, ja valmistuneen E18 Turun kehätien näkökulmasta yhteydet alueelle ovat loistavat. Itse rakennus täyttää kaikki modernin logistiikkarakentamisen kriteerit ja se on vastuullisuuden ja energiatehokkuuden näkökulmasta tätä päivää. Rakennuksen elinkaaren näkökulmasta pystymme tarjoamaan sekä nykyiselle että mahdollisille tuleville vuokralaisille laadukkaat ja liiketoimintaa tukevat tilat”, kertoo VVT Kiinteistösijoituksen salkunhoitaja Jere Fredriksson.

”Logistiikan tarpeisiin suunnitellussa rakennuksessa täytyy ottaa paljon huomioon erilaisia asioita lähtien rakennuksen sijoittumisesta tontille ja raskaan liikenteen kulkemisesta alueella. Nyt valmistunut kokonaisuus vastaa erinomaisesti toiveitamme ja mahdollistaa yrityksemme kasvun. Lisäksi rakennuksen ympäristöystävällisyydellä on meille suuri merkitys”, kertoo Warasto Finland Oy:n toimitusjohtaja Kim Sjöholm.

SRV on toteuttanut vastaavia omakehitteisiä hankkeita aiemmin esimerkiksi Vantaankoskella, jonne ovat rakentuneet muun muassa HUS:n logistiikkakeskus sekä logistiikkaa ja toimitiloja yhdistävä Pressi.

Lari Mallius, aluejohtaja, Lounais-Suomi, SRV, puh. 050 326 2408, lari.mallius@srv.fi
Riikka Leinonen, viestinnän asiantuntija, SRV, puh. 040 182 1631, riikka.leinonen@srv.fi
Jere Fredriksson, salkunhoitaja, VVT Kiinteistösijoitus, 040 535 4149, jere.fredriksson@vvtkiinteistosijoitus.fi
Kim Sjöholm, yrittäjä, Warasto Finland Oy, puh 050 589 9885, kim.sjoholm@warasto.fi

Tiedotteen liitteenä oleva kuva: SRV

SRV on suomalainen rakennusalan kehittäjä ja uudistaja. Rakennamme kestävämpää ja vastuullisempaa, taloudellista arvoa vaalivaa sekä ympäristön ja ihmisten hyvinvoinnin huomioivaa kaupunkiympäristöä. Kutsumme tätä lähestymistä elinkaariviisaudeksi. Tuomme aidon innostuksen ja läsnäolon mukanamme jokaiseen kohtaamiseen, ja kuunteleminen on yksi tärkeimmistä tavoistamme toimia. Sillä uskomme siihen, että vain keskustelun kautta maailma voi muuttua.

Olemme vuonna 1987 perustettu, Helsingin pörssissä listattu yhtiö. Toimimme kasvukeskuksissa Suomessa. Liikevaihtomme vuonna 2022 oli 770,1 miljoonaa euroa. Noin 1 000 SRV:läisen lisäksi työllistämme noin 3 800 kumppanin verkoston.