Pietarin Okhta Mall sai rakennusluvan

SRV YHTIÖT OYJ                          PÖRSSITIEDOTE                          9.8.2013

Russia Investin ja SRV:n Okhta Mall -kauppakeskushanke on saanut Pietarin kaupungin viranomaisilta rakennusluvan. Luvan saanti mahdollistaa hankkeen pankkirahoitusjärjestelyjen loppuunsaattamisen sekä rakennustöiden aloittamisen.

Okhta Mall -kauppakeskusinvestoinnin kokonaisarvo on noin 250 miljoonaa euroa.  Kauppakeskuksen laajuus on noin 144 000 m2, josta vuokrattavaa tilaa on noin 75 000 m2. Kauppakeskukseen rakennetaan kaksi maanalaista parkkikerrosta ja hypermarket sekä neljä maanpäällistä kerrosta. Pietarin keskusta-alueella sijaitseva, moderni kauppakeskus tullaan avaamaan keväällä 2016.

Okhta Mall -hanke on SRV:n kehittämän Septem City -projektin ensimmäinen vaihe, josta SRV myi kesäkuussa 55 prosentin omistusosuuden suomalaisten sijoittajien muodostamalle Russia Invest -kiinteistösijoitusyhtiölle. Yhtiön osakkaita ovat Ilmarinen, Sponda ja SRV kukin 27 prosentin osuudella sekä Etera 13 prosentin ja Onvest kuuden prosentin osuuksilla. Russia Invest -osuuden lisäksi SRV:lle jää kaupan jälkeen myös 45 prosentin suora omistus Okhta Mall -kauppakeskushankkeesta. SRV toimii hankkeessa sijoittajana, rakentajana ja kaupallistajana.

SRV Yhtiöt Oyj

Taneli Hassinen
taneli.hassinen@srv.fi

Yrityksestä