• SRV Yhtiöt Oyj/

Pohjola-kortteliin Lapinmäentielle valmistuneet kaksi uutta asuinkerrostaloa ovat oiva esimerkki SRV:n hyvien liikenneyhteyksien läheisyyteen keskittyneestä asuntotuotannosta

SRV YHTIÖT OYJ     LEHDISTÖTIEDOTE      5.10.2023   KLO 15.00

SRV:n rakentamat kaksi uutta asuinkerrostaloa valmistuivat entisen Pohjola-talon alueelle niin kutsuttuun Pohjola-kortteliin Lapinmäentielle. Kojamolle rakennetussa As Oy Lapinmäentie 8:ssa on 78 asuntoa ja se on osa Kojamon ja SRV:n keväällä 2020 allekirjoittamaa 197 miljoonan euron yhteistyösopimusta vuokra-asuntojen rakentamisesta Helsinkiin ja Espooseen.

Toinen Lapinmäentielle valmistuneista kohteista on DWS:lle rakennettu As Oy Pohjantyttär, jossa 141 asuntoa. Pohjantytär on osa SRV:n DWS:lle kesällä 2021 myymää kolmen kohteen, 257 asunnon, portfoliota valmistuen näistä viimeisenä.

Entiselle Pohjola-talon alueelle rakennetaan kaiken kaikkiaan seitsemän uutta asuinkerrostaloa, joista viisi on nyt valmistunut. Kortteliin rakennetaan kaikkiaan noin 650 asuntoa ja korttelin toteuttaminen tapahtuu luontevasti vaiheittain. Pysäköintipaikkoja tulee reilu 600 pihakansien alle.

Korttelin valttina keskeinen sijainti

Helsingin Munkkivuoressa Huopalahdentien ja Lapinmäentien kulmassa sijaitseva kortteli liittyy Niemenmäen ja Munkkivuoren asuinalueisiin. Sillä on hyvä sijainti Kangaspellon puiston vieressä. Kohdassa, jossa puisto liittyy kortteliin, alkavat vapaat yhteydet Pikku Huopalahteen sekä Talin urheilupuistoon. Uusilla asukkailla on siis loistavat yhteydet sekä luontoon ja harrastuksiin, että muualle Helsinkiin. Läheltä myös Munkkivuoren palvelut.

”Lapinmäentie on loistava esimerkki SRV:n asuntotuotannosta, joka keskittyy kasvaviin kaupunkikeskuksiin hyvien liikenneyhteyksien läheisyyteen”, kertoo SRV:n pääkaupunkiseudun asuntoliiketoiminnasta vastaava johtaja Jorma Seppä.

Lapinmäentien kortteli on SRV:n omakehitteinen hanke. Omakehitteiset asuntokohteet ovat SRV:n kehittämiä hankkeita, jotka SRV myy sijoittajalle pääosin ennen rakentamisen aloittamista.

”Lapinmäentien kohde on hyvä esimerkki miten erinomaiset liikenneyhteydet niin Helsingin keskustaan kuin eri puolille pääkaupunkiseutua yhdistyvät luonnonläheiseen ympäristöön ja lähipalveluihin. Nämä kodit ovat kaupunkilaisille, jotka haluavat keskeisen sijainnin yhteyksineen, kattavat palvelut sekä hyvät ulkoilu- ja liikuntamahdollisuudet”, kuvailee kohdetta liiketoimintajohtaja Ville Raitio Kojamolta.

Jorma Seppä, johtaja, Asuntoliiketoiminta PKS, SRV, puh. 040 727 3771, jorma.seppa@srv.fi

Heli Pulkkinen, viestinnän asiantuntija, puh. 050 411 0787, heli.pulkkinen@srv.fi

Tiedotteen liitteenä olevat kuvat: JKMM Arkkitehdit Oy/SRV

Facebook    LinkedIn    Twitter   Instagram

SRV on suomalainen rakennusalan kehittäjä ja uudistaja. Rakennamme kestävämpää ja vastuullisempaa, taloudellista arvoa vaalivaa sekä ympäristön ja ihmisten hyvinvoinnin huomioivaa kaupunkiympäristöä. Kutsumme tätä lähestymistä elinkaariviisaudeksi. Tuomme aidon innostuksen ja läsnäolon mukanamme jokaiseen kohtaamiseen, ja kuunteleminen on yksi tärkeimmistä tavoistamme toimia. Sillä uskomme siihen, että vain keskustelun kautta maailma voi muuttua.

Olemme vuonna 1987 perustettu, Helsingin pörssissä listattu yhtiö. Toimimme kasvukeskuksissa Suomessa. Liikevaihtomme vuonna 2022 oli 770,1 miljoonaa euroa. Noin 1 000 SRV:läisen lisäksi työllistämme noin 3 800 kumppanin verkoston.