Pohjolan kortteliin uusia omistuskoteja – Karhunsammal nyt ennakkomarkkinoinnissa

SRV YHTIÖT OYJ     UUTINEN      04.10.2022  KLO 10.00

SRV käynnistää odotetun asuntohankkeen ennakkomarkkinoinnin Munkkiniemen kaupunginosassa Pohjolan korttelissa. Asunto Oy Helsingin Karhunsammaleen taloyhtiöön Niemenmäessä tulee lähes sata asuntoa kompakteista yksiöistä aina kaksikerroksisiin tilaviin 4-5 huoneen perheasuntoihin sekä monipuoliset yhteistilat. Asunnot ovat A-energialuokkaa. Kyseessä on korttelin kuudes yhteensä seitsemästä taloyhtiöstä. Karhunsammaleen uusien kotien on määrä valmistua kesällä 2025.

Pohjolan korttelin kehitys etenee jälleen, kun yksi alueen korkeimmista rakennuksista, 13-kerroksinen Karhunsammal, lähtee ennakkomarkkinointiin. Karhunsammaleen asunnot ovat energiatehokkaita, valoisia ja laadukkaasti varusteltuja. Asuntojen viimeistelyä korostaa lattialämmitys ilman pattereita. Osa isoimmista asunnoista ulottuu kahteen kerrokseen, mikä oli poikkeuksellista tiiviissä kaupunkiympäristössä.

”Alueelle rakennetaan verraten vähän uutta, ja jo siksikin Karhunsammal on aivan erityinen helmi omistusasuntojen joukossa. Pohjolan hybridikortteli on uudistanut aluetta avautumalla ympäristöön uusille asukkaille alueen historiaa kunnioittaen. Uudet asunnot tarjoavat ainutlaatuisen asumisen konseptin, jossa yhdistyvät laadukkaat ja energiatehokkaat kodit sekä monipuoliset yhteistilat erityisessä ympäristössä”, kuvailee SRV:n myyntijohtaja Riikka Lohikoski SRV:ltä.

Rakennuksen ylimpään kerrokseen valmistuvat tilavat yhteissaunat viilentelyparvekkeineen. Karhunsammaleeseen tulee myös asukkaiden yhteinen kuntoilutila laadukkailla kuntoilulaitteilla, moderni etätyöskentelytila, sekä tavaralainaamo. Suurempien asuntojen osalta ennakkomarkkinointivaiheessa on mahdollisuus vaikuttaa asuntojen pohjaratkaisuihin ja lisätä tarvittaessa huoneita tai avartaa oleskelutiloja. Jokaisessa Karhunsammaleen kodissa on myös tilava, lasitettu parveke.

Energiatehokkaat kodin hyvällä sijainnilla

Elinkaariviisaan Karhunsammaleen energialuokka on A. Lämmityksessä ja viilennyksessä hyödynnetään keskitettyä ilma-vesilämpöpumppua, joka ottaa lämmitysenergiaa ulkoilmasta ja siirtää sen vesikiertoiseen lämmitysjärjestelmään. Pumpun ansiosta tarvitaan vähemmän kaukolämpöä, mikä pienentää lämmittämisen ja viilentämisen ympäristövaikutuksia sekä kustannuksia. Elinkaariviisautta tukee myös talon loistosijainti julkisten kulkuyhteyksien äärellä, erityisesti tulevaisuudessa käynnistyvän Raide-Jokerin ansiosta. Aivan lähistöllä sijaitsevat upeat ulkoilumaastot ja harrastusmahdollisuudet.

Pohjolan kortteli on saanut nimensä korttelin keskellä sijaitsevasta alkuperäisestä maamerkistä A-tornista, mikä rakennettiin vuonna 1969 vakuutusyhtiö Pohjolan pääkonttoriksi. Tornin ympärille rakentuu yhteensä seitsemän 8–16 kerroksista asuintaloa, joista Karhunsammal on järjestyksessään kuudes. Asuintornit ovat osa SRV:n kehittämää ja toteuttamaa Lapinmäentie-hanketta. Parhaillaan alueella on rakenteilla myös kaksi muuta taloyhtiötä, joista Pohjantytär valmistuu toukokuussa 2023 ja Ainonkannel marraskuussa 2023.

Tutustu tarkemmin kohteeseen osoitteessa: www.srv.fi/myytavat-asunnot/helsinki/karhunsammal/

Lisätiedot:
Riikka Lohikoski, myyntijohtaja, SRV, p. 050 4665 977, riikka.lohikoski@srv.fi