REDIn kauppakeskuksen kahvila- ja ravintolatilat täyteen varattu

SRV YHTIÖT OYJ     LEHDISTÖTIEDOTE     22.3.2016, KLO 10.40

REDIn kauppakeskuksen kahvila- ja ravintolatilat täyteen varattu

Helsingin Kalasatamaan vuonna 2018 avattavan kauppa- ja elämyskeskus REDIn kahvila- ja ravintolatilat ovat saaneet vuokralaiset hyvin liikkeelle. Yhteensä jopa 3 500 asiakaspaikkaa sisältävät kauppakeskuksen 38 ravintolaa, kahvilaa, baaria ja take away -pistettä on jo varattu.

REDIn vuokrauspäällikkö Jonna Majasen mukaan yrittäjät arvostavat ennen kaikkea kauppakeskuksen keskeistä sijaintia, hyviä liikenneyhteyksiä ja isoja asiakasvirtoja.

"REDIssä elämykset ovat tärkeitä. Siksi halusimme mukaan laadukkaita, trendikkäitä ja yllättäviäkin ravintoloita. Kahta samanlaista paikkaa ei ole. Meille on tulossa innostuneita ja rohkeita ravintolayrittäjiä, joilla on mahtavia ideoita. Yrittäjien joukossa on ravintoloitsijoita, joilla on kokemusta eri maiden keittiöistä", REDI kauppakeskuksen vuokrauspäällikkö Jonna Majanen kertoo.
Suomen tiheimmin asutun alueen viereen vuonna 2018 valmistuvan REDIn välittömässä läheisyydessä asuu noin 60 000 ihmistä, ja sen koko vaikutusalueella yli 500 000 ihmistä, kolmannes koko suur-Helsingin asukkaista. REDI sijaitsee kolmen ison valtaväylän risteyskohdassa, ja metro pysähtyy päivittäin 500 kertaa kauppakeskuksen kolmannessa kerroksessa. Kymmenen minuutin kävelymatkan sisällä on 45 000 työpaikkaa.

Uutta REDIn ravintolatarjonnassa on mm. uudenlainen nopean syömisen alue, "fast casual dining area". Vierekkäin on kymmenen ravintolaa, jotka tarjoavat annoksia moneen makuun. Jokaisella alueen ravintolalla on käytössään noin sadan neliön sali- ja keittiötilat. Ravintolatarjonnassa vahvana trendinä on katuruoka. REDIn varsinainen, iltamyöhään auki oleva ravintola- ja viihdemaailma toimii kolmessa kerroksessa, jotka on kytketty toisiinsa sekä hissi- että rullaporrasyhteyksin.

REDIn kauppakeskuksen vuokrattavasta liikepinta-alasta lähes 40 prosentista on lopullinen tai alustava vuokrasopimus. Lopulliset ja aiesopimukset mukaan lukien vuokrattavasta liikepinta-alasta 85 prosentista käydään aktiivisia neuvotteluja. Kauppakeskukseen tulee noin 200 liikettä mukaan lukien elämys- ja ravintolapalvelut. Ensimmäisenä kokonaisena toimintavuotenaan kauppakeskukseen odotetaan 12 miljoonaa kävijää.

SRV:n Helsingin Kalasatamaan toteuttama REDI muodostuu kantakaupungin suurimmasta kauppa- ja elämyskeskuksesta, kuudesta asuintornista sekä hotelli- ja toimistotorneista. Kalasataman metroasema sijaitsee kauppakeskuksen kolmannessa kerroksessa, minkä lisäksi REDIn viereen tulee bussipysäkkejä. Keskuksen alla on 2 000 auton pysäköintilaitos, joka on niin tornien asukkaiden kuin kauppakeskuksen asiakkaidenkin käytössä. REDIn suosio ei rajoitu vain ravintolatiloihin. Ensimmäisen asuintornin Majakan 283 asunnosta on muutaman ensimmäisen ennakkomarkkinointikuukauden aikana varattu jo yli 200 asuntoa. Suomen suurimman kaupunkirakentamisen hankkeen REDIn rakennustyöt käynnistyivät keväällä 2015 ja jatkuvat arvioiden mukaan aina vuoteen 2023 saakka.

Jonna Majanen, vuokrauspäällikkö, REDI by SRV, p. 045 110 8802, jonna.majanen@srv.fi
Pia Svensk, asiakkuusjohtaja, REDI by SRV, p. 050 389 0569, pia.svensk@srv.fi
Heli Pulkkinen, tiedottaja, p. 050 411 0787, heli.pulkkinen@srv.fi