SRV aloittaa purkutyöt Lapinmäentiellä – 200 asunnon rakentaminen pääsee vauhtiin kesällä 2018

SRV YHTIÖT OYJ     LEHDISTÖTIEDOTE     18.09.2017, KLO 12.30

SRV:n Helsingin Munkkivuoressa sijaitseva Lapinmäentie-hanke ottaa jälleen askeleen eteenpäin, kun alueella aloitetaan purkutyöt lokakuun alussa. Alueelle on tavoitteena rakentaa yhteensä 700 uutta asuntoa, joista 200 asunnon rakentaminen aiotaan aloittaa kesällä 2018.

Pohjola-talona tunnetun kohteen purkulupa sai lainvoiman syyskuussa, ja täten sisäpurut ja haitta-ainepurut alkavat lokakuun alussa ja rakenteiden purkaminen arviolta joulukuussa. Alueen maamerkkinä tunnettu Pohjola-taloon kuuluva toimistotorni, eli niin sanottu A-torni jalustoineen säilytetään ja uudistetaan uuteen käyttöön.

Asuntorakentaminen alkaa kohteen Huopalahdentien puolelta kesällä 2018. Alueelle toteutetaan elokuussa 2016 vahvistetun asemakaavan mukaisesti seitsemän uutta kerrostaloa säilytettävän A-tornin lisäksi. Uusiin asuintorneihin on suunniteltu kaikkiaan yli 700 asuntoa. Ensimmäisessä vaiheessa rakennetaan kaksi kerrostaloa Huopalahdentien varteen.

”A-tornin osalta olemme luoneet erilaisia konseptivaihtoehtoja, ja kohteeseen voi sijoittua esimerkiksi kaupan ja palveluiden tiloja sekä toimistotiloja. Lapinmäentie 1 on kohteena erittäin mielenkiintoinen ja sopii hyvin strategiaamme kaupunkikeskusten kehittäjänä. Keskeisellä sijainnilla, hyvien liikenneyhteyksien ja palvelujen äärellä olevilla asunnoilla on kova kysyntä”, asiakkuusjohtaja Toni Kankare SRV:ltä kertoo.

SRV ja OP Tonttirahasto Ky ostivat maaliskuussa 2017 Lapinmäentie 1:den kiinteistön määräaloina Pohj Landlord (Finland) LLC:ltä. Kaupan yhteydessä SRV vuokrasi pitkäaikaisella maanvuokrasopimuksella OP Tonttirahasto Ky:ltä sen hankkimat määräalat. SRV:n ostamat ja vuokraamat määräalat yhdessä muodostavat voimassa olevan asemakaavan mukaisen korttelin.

Lisätiedot:

Toni Kankare, asiakkuusjohtaja, SRV, 044 501 0210

Tiina Niemi, viestintäpäällikkö, SRV, 040 502 7549

Facebook   LinkedIn   Twitter   Instagram

Yrityksestä

SRV lyhyestiSRV on rohkea rakennusalan kehittäjä ja uudistaja. Haluamme tarjota parhaan asiakaskokemuksen kaupunkikeskusten rakentajana ja olla alan innostavin työpaikka. Tuomme aidon yhteistyön ja innostuksen jokaiseen kohtaamiseen. Vastuullisuus näkyy kaikessa toiminnassamme. Olemme vuonna 1987 perustettu, Helsingin pörssissä vuodesta 2007 listattu yhtiö. Toimimme kasvukeskuksissa Suomessa ja Venäjällä. Liikevaihtomme vuonna 2018 oli 960 miljoonaa euroa ja meillä työskentelee yli 1 000 ihmistä. Lisäksi työllistämme hankkeissamme lähes 4 000 alihankkijan verkoston. SRV – Elämäsi rakentaja