SRV ja Ilmarinen sopimukseen lähes 500 asunnon kaupasta pääkaupunkiseudulla

SRV YHTIÖT OYJ     PÖRSSITIEDOTE     16.3.2016, KLO 13.00.

SRV ja Ilmarinen sopimukseen lähes 500 asunnon kaupasta pääkaupunkiseudulla

SRV on allekirjoittanut Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarisen kanssa puitesopimuksen lähes 500 vuokra-asunnon rakentamisesta pääkaupunkiseudulle. Sopimukseen sisältyy noin 430 asunnon rakentaminen Helsingin Jätkäsaareen, Espooseen, Vantaalle ja Keravalle. Lisäksi kokonaisuuteen sisältyy jo vuoden 2015 lopussa toteutuneiden kauppojen perusteella 41 jo valmista asuntoa Helsingissä ja Vantaalla.  Sopimuksen kokonaisarvo on noin 100 miljoonaa euroa.

”Allekirjoitettu sopimus on jälleen hieno esimerkki jo vuosia jatkuneesta erinomaisesta yhteistyöstämme Ilmarisen kanssa. Pääkaupunkiseudun asukasmäärän ennustetaan kasvavan 10-15 prosenttia vuoteen 2040 mennessä. Haluamme olla kehittämässä yhdessä Ilmarisen kaltaisten pitkäaikaisten yhteistyökumppaneidemme kanssa Suomen kasvukeskuksia, ja osaltamme tarjota ratkaisuja pääkaupunkiseudun haasteelliseen asuntotilanteeseen”, SRV:n Suomen asuntoliiketoiminnasta vastaava Antero Nuutinen kertoo.

Asunnoista noin 300 sijaitsee Helsingissä, Espoossa ja Vantaalla ja loput vajaa 200 Keravalla.  Rakennustyöt alkavat kesällä 2016, ja ensimmäiset kohteet Helsingin Jätkäsaareen ja Espooseen valmistuvat loppuvuodesta 2017. Asunnot tuloutuvat rakentamisen ajan valmiusasteen mukaisesti. Kohteet tulevat SRV:n tilauskantaan vaiheittain vuoden 2016 aikana edellyttäen, että Ilmarinen tekee lopulliset kohdekohtaiset hankintapäätökset.

“Puitesopimus on osa asuntosijoitusohjelmaamme, jossa hyödynnämme väliaikaista lakia. Laki mahdollistaa velkavivun käytön uusissa vuokra-asuntosijoituksissa. Tavoitteemme on toteuttaa osana asunto-sijoitusohjelmaa tuhat vapaarahoitteista vuokra-asuntoa lähinnä pääkaupunkiseudulle”, sanoo Ilmarisen kiinteistöjohtaja Tomi Aimonen.

SRV on strategiansa mukaisesti lisännyt viime vuosina panostuksiaan asuntotuotantoon keskeisissä kasvukeskuksissa ja ennen kaikkea hyvien liikenneyhteyksien läheisyydessä. Yhtiön tilauskanta nousi vuonna 2015 ennätyslukemiin, ja samalla asuntotuotannon osuus kaksinkertaistui edellisvuodesta.

”Olemme jo nyt yksi pääkaupunkiseudun suurimpia asuntorakentajia, ja aiomme jatkaa keskittymistämme kasvaviin kaupunkikeskuksiin ja ennen kaikkea hyvien raideliikenneyhteyksien läheisyyteen”, Nuutinen jatkaa.

SRV rakentaa tällä hetkellä kaikkiaan lähes 1 900 asuntoa, joista suurin osa sijaitsee pääkaupunkiseudulla. Tällä hetkellä rakenteilla olevista asunnoista jopa 76 prosenttia on jo myyty ja nyt Ilmarisen kanssa solmittu sopimus vahvistaa osaltaan myytyjen asuntojen osuutta.

Antero Nuutinen, johtaja, asuntorakentaminen, p. 040 531 4918, antero.nuutinen@srv.fi
Päivi Kauhanen, viestintäjohtaja, p. 050 598 9560, paivi.kauhanen@srv.fi

Facebook   LinkedIn   Twitter   Instagram