SRV ja Johtamistaidon Opisto JTO sopimukseen Aavarannan alueen kehittämisestä

SRV ja Johtamistaidon Opisto JTO ovat solmineet kehittämissopimuksen, jonka tavoitteena on parantaa JTO:n Aavarannan koulutusalueen toiminta¬edellytyksiä tulevaisuudessa.

SRV ja Johtamistaidon Opisto JTO ovat yhdessä laatineet Kirkkonummen Vitträsk-järven rannalla sijaitsevan Aavarannan alueen kehittämissuunnitelman, joka mahdollistaa Aavarannan campus-alueen päärakennuksen laajennuksen auditorio-, kongressi-, näyttely- ja kokoustiloilla sekä uuden kokouskeskuksen, vapaa-ajanrakennuksen ja palvelukeskuksen. Suunnitelma sisältää lisäksi alueelle erilaista kokous- ja koulutus-toimintaan liittyvää majoitustilaa. ”JTO:n uudistuva ja laajeneva toiminta edellyttää lisää tiloja sekä rakennusten kehittämistä niin koulutukseen, kokoustoimintaan kuin majoitus- ja vapaa-ajan toimintaankin. Kehittämisen ensimmäisessä vaiheessa, jonka olemme jo toteuttaneet, olemme saneeranneet nykyisiä tiloja entistä toimivammiksi. Laajalla lisärakentamisella pyrimme monipuolistamaan palveluamme ja nostamaan Aavarannan alueena jopa kansainvälisesti tunnettujen oppimis- ja kehittymisympäristöjen joukkoon”, arvioi toimitusjohtaja Mikko Luoma JTO:sta. JTO:n alueiden laajuus on yhteensä noin 32 hehtaaria ja rakennusoikeus alueella noin 31 300 k-m². Alueen kehittäminen tapahtuu tämän rakennusoikeuden puitteissa ja nykyisen asemakaavan pohjalta. Alueen kehittämisen valmisteluvaihe kestää noin kuusi kuukautta ja tavoitteena on saada valmistelu tehtyä syksyn 2008 aikana. Valmistelun jälkeen JTO:n hallitus päättää jatkotoimenpiteistä ja rakentamisen aloittamisesta. Rakentaminen on alustavasti suunniteltu toteutettavaksi 4-5 eri vaiheessa vuoteen 2015 mennessä. Lisätietoja: Johtamistaidon Opisto JTO, toimitusjohtaja Mikko Luoma, puh. 050-408 8023, mikko.luoma@jto.fi SRV, projektijohtaja Tuomo Poutiainen, puh. 0201 455 206, tuomo.poutiainen@srv.fi SRV on johtava projektinjohtourakoitsija ja kiinteistöhankkeiden kehittäjä Suomessa. Yhtiö kehittää ja rakentaa liike- ja toimitiloja, asuntoja, teollisuus-, logistiikka- ja kalliorakennuskohteita sekä yritys- ja asuinalueita Suomessa sekä Venäjällä ja Baltiassa. Vuonna 2007 SRV:n liikevaihto oli 561,4 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa on noin 760 henkeä. Johtamistaidon Opisto JTO on maamme arvostetuin ja tunnetuin johtamisen kouluttaja ja yritysten kehittäjä (Taloustutkimus 2007). JTO:n ohjelmiin osallistuu vuosittain lähes 30 000 esimiestä, asiantuntijaa ja yrittäjää noin 2000 yrityksestä ja julkisesta organisaatiosta. JTO toimii valtakunnallisesti ja sillä on Kirkkonummella sijaitsevan JTO Campuksen lisäksi toimipisteet Tampereella, Jyväskylässä, Vaasassa ja Oulussa. JTO Campus palvelee omia koulutusasiakkaita sekä toimii avoimena kokous-, kongressi- ja juhlapaikkana. JTO:n palveluksessa on noin 100 kehittämisasiantuntijaa ja muuta ammattilaista.