SRV ja SATO toteuttavat Niittykummun metrokeskuksen

27.5.2014

SRV ja SATO ovat sopineet Espoon kaupungin ja Länsimetron kanssa Niittykummun metrokeskuksen toteuttamisesta. Tarkoituksena on rakentaa Merituulentien ja Haukilahdenkadun lounaispuolelle Niittykummun metroaseman yhteyteen 6 500 kerrosneliömetrin liikekeskus sekä 12- ja 24-kerroksiset asuintornit. Sopimus edellyttää vielä Espoon kaupunginhallituksen hyväksynnän.

”Niittykumpu on nopeasti kehittyvä alue, jolle Länsimetron tulo tuo uutta elinvoimaa. Olemme kehittäneet aluetta hyvässä yhteistyössä Espoon kaupungin, Länsimetron ja SATO:n kanssa useamman vuoden ajan”, SRV:n kotimaan hankekehityksestä vastaava varatoimitusjohtaja Timo Nieminen sanoo.

SRV rakentaa keskuksen 12-kerroksisen tornin SATO:lle. Valmistuessaan Espoon korkeimmaksi asuinrakennukseksi valmistuvan 24-kerroksisen tornin SRV rakentaa omaperusteisena asuntokohteena. Korkeamman tornin on määrä valmistua alkuvuodesta 2017 ja matalamman tornin vuonna 2018. Asuintorneihin tulee yhteensä noin 300 asuntoa.

”SRV:n tavoitteena on keskittyä asuntorakentamisessa pääkaupunkiseudun radanvarsikohteisiin. Meillä on Länsimetron varrella useita kehityshankkeita, kuten Keilaniemen tornit ja Tapiolan keskus”, Nieminen kertoo.

Liikekeskukseen tulee kaksi päivittäistavarakauppaa ja muita liikkeitä sekä palveluja. Niittykummun nykyinen ostoskeskus säilyy, kunnes uusi liikekeskus on valmis ja toiminnassa syksyllä 2016. Ostoskeskuksen tilalle SRV:n tavoitteena on rakentaa asuntoja. Myös Haukilahdenkadun itäpuolelle SRV suunnittelee asuinrakentamista yhdessä SATO:n ja Varman kanssa.

Metrokeskukseen rakennetaan pysäköintilaitos, johon tulee runsaat 300 autopaikkaa. Noin puolet paikoista on korttelin asukkaille ja puolet liikekeskuksen asiakkaiden ja metron liityntäliikenteen tarpeisiin.

SRV Yhtiöt Oyj

Juha Toimela, hankekehitysjohtaja, puh. 040 594 5473