• SRV Yhtiöt Oyj/

SRV julkistaa kirjallisen menettelyn tuloksen 2021 erääntyvien vakuudettomien joukkovelkakirjojensa ehtojen muuttamiseksi

SRV YHTIÖT OYJ               SISÄPIIRITIETO            26.5.2020     KLO 16.40

SRV Yhtiöt Oyj (”SRV”) tiedotti 4.5.2020 aloittavansa kirjalliset menettelyt 23.3.2021 erääntyvän 100 miljoonan euron vakuudettoman kiinteäkorkoisen joukkovelkakirjansa (jonka ulkona oleva pääoma on 62,1 miljoonaa euroa) (”2021 Velkakirjat”) ja 27.3.2022 erääntyvän 75 miljoonan euron vakuudettoman kiinteäkorkoisen joukkovelkakirjansa (”2022 Velkakirjat” ja yhdessä 2021 Velkakirjojen kanssa ”Joukkovelkakirjat”) ehtojen mahdolliseksi muuttamiseksi.

Tänään SRV ilmoittaa, että 2021 Velkakirjoja koskevat ehdotetut ehtomuutokset on hyväksytty kirjallisessa menettelyssä ennen asianmukaisen äänestyslomakkeen jättämisen määräaikaa johtuen siitä, että yli 75 prosenttia tarkistetusta nimellisarvosta (Adjusted Nominal Amount, kuten määritelty 2021 Velkakirjojen ehdoissa) edustavat haltijat ovat äänestäneet ehdotettujen muutosten puolesta.

2022 Velkakirjoja koskeva kirjallinen menettely jatkuu kirjallista menettelyä koskevan ilmoituksen (Notice of written procedure) mukaisesti. Määräaika asianmukaisen äänestyslomakkeen jättämiselle on klo 17:00 (Suomen aikaa) 27.5.2020, johon määräaikaan mennessä Agentin (Agent, kuten määritelty 2022 Velkakirjan ehdoissa) on vastaanotettava äänestyslomake sähköpostilla, postitse tai lähetin välityksellä. 2022 Velkakirjoja koskevassa kirjallisessa menettelyssä on saavutettu päätösvaltaisuus (quorum), koska vähintään 50 prosenttia tarkistetusta nimellisarvosta (Adjusted Nominal Amount, kuten määritelty 2022 Velkakirjojen ehdoissa) edustavat haltijat ovat jättäneet vastauksen kirjallisessa menettelyssä. Kirjallinen menettely voi päättyä ennen asianmukaisen äänestyslomakkeen jättämiselle varattua määräaikaa, jos 2022 Velkakirjan ehtojen mukaisesti laskettava enemmistö saavutetaan.

Lisätietoja kirjallisista menettelyistä on saatavilla SRV:n 4.5.2020 julkistamasta pörssitiedotteesta ja sen liitteenä olevista 4.5.2020 päivätyistä kirjallista menettelyä koskevista ilmoituksista.

SRV on nimennyt Pareto Securities AB:n taloudelliseksi neuvonantajakseen Joukkovelkakirjoja koskevissa kirjallisissa menettelyissä.

Joukkovelkakirjojen haltijoita kehotetaan olemaan yhteydessä Pareto Securities AB:hen (yhteystiedot alla) saadakseen lisätietoja Joukkovelkakirjoja koskevista kirjallisista menettelyistä.

Ilkka Pitkänen, talous- ja rahoitusjohtaja, p. 040 667 0906, ilkka.pitkanen@srv.fi
Carl-Johan Hugner, Head of Real Estate Investment Banking, Pareto Securities AB, p. +46 70 772 58 26, cjh@paretosec.com

SRV on rakennusalan kehittäjä ja uudistaja. Haluamme tarjota parhaan asiakaskokemuksen kaupunkikeskusten rakentajana ja olla alan innostavin työpaikka. Tuomme aidon yhteistyön ja innostuksen jokaiseen kohtaamiseen. Vastuullisuus näkyy kaikessa toiminnassamme.

Olemme vuonna 1987 perustettu, Helsingin pörssissä vuodesta 2007 listattu yhtiö. Toimimme kasvukeskuksissa Suomessa ja Venäjällä. Liikevaihtomme vuonna 2019 oli 1 061 miljoonaa euroa ja meillä työskentelee yli 1 000 ihmistä. Lisäksi työllistämme hankkeissamme lähes 4 000 alihankkijan verkoston.