SRV käynnistänyt alkuvuodesta yli 1 200 asunnon rakentamisen

SRV YHTIÖT OYJ     LEHDISTÖTIEDOTE     9.6.2015, KLO 11.45

SRV käynnistänyt alkuvuodesta yli 1 200 asunnon rakentamisen

SRV:n asuntorakentaminen on päässyt alkuvuonna 2015 erinomaiseen vauhtiin. Kesäkuun alkuun mennessä käyntiin on saatu yli 1 200 uuden kodin rakentaminen ja lisää kohteita uskotaan käynnistyvän myös loppuvuodesta.

SRV on käynnistänyt alkuvuoden aikana yli 630 omaperusteisen asuntokohteen rakentamisen. Lisäksi eri asuntosijoittajien kanssa on sovittu yli 270 asunnon rakentamisesta ja neuvottelu-urakkasopimuksia on yli 300 asunnon rakentamisesta. Kaikki kohteet sijaitsevat hyvillä paikoilla joukkoliikenneyhteyksien äärellä, ja niiden aloituspäätökset on tehty onnistuneen ennakkomarkkinoinnin tuloksena.

”Tilanne asuntomarkkinoilla on pysynyt jo pitkään melko tasaisena, vaikkakin nyt on nähtävissä hienoista kuluttajien luottamuksen palautumista. Samaan aikaan esimerkiksi matala korkotaso lisää osaltaan asuntolainojen kysyntää. Olemme vahvistaneet asuntotuotantoamme viime vuosina suunnitelmallisesti ja jatkossakin tulemme  keskittymään ensisijaisesti Suomen kasvukeskuksiin ja siellä erityisesti keskustoissa sijaitseviin omaperusteisiin hankkeisiin ja pieniin asuntoihin”, SRV:n asuntorakentamisesta vastaava johtaja Antero Nuutinen toteaa.

Merkittävimmät omaperusteiset asuntohankkeet sijoittuvat pääkaupunkiseudulle, joista suurimpina kohteina ovat Espoon Niittykummun metrokeskukseen rakenteilla olevat 200 asuntoa, Helsingin Jätkäsaareen 91 asunnon Hitas-kohde sekä Espoon Tapiolaan rakentuvat 85 asuntoa. Lisäksi aivan Tampereen keskustan tuntumaan Lapintielle on käynnistetty 60 asunnon kohteen rakentaminen ja Kaarinan keskustassa rakennetaan parhaillaan 42 asuntoa.

Näiden ohella LähiTapiolan Varainhoidon kanssa on sovittu esisopimuksin yhteensä 150 vapaarahoitteisen vuokra-asunnon rakentamisesta Vantaan Tikkurilaan sekä Espoon Saunalahteen ja Keskinäinen Työeläkevakuutusyhtiö Elon kanssa on tehty esisopimus 89 vapaarahoitteisen vuokra-asunnon rakentamisesta Vantaan Tikkurilaan. Lisäksi Tampereen Vuokratalosäätiö VTS:n kanssa on sovittu 37 vuokra-asunnon rakentamisesta Tampereen Atalaan. Neuvottelu-urakoita on puolestaan aloitettu muun muassa Niittykummussa Varmalle ja Satolle sekä Töölössä Satolle.

Kokonaisuudessaan kaikista yli 1 200 asuntokohteesta arvioidaan kertyvän liikevaihtoa yhteensä 300 miljoonaa euroa. Omaperusteisten asuntojen liikevaihto ja tulos tuloutuu valmistumishetkellä myyntiasteen mukaan ja sijoittajamyyntien sekä neuvottelu-urakoiden puolestaan rakentamisen edistymisen mukaan.

Antero Nuutinen, johtaja, asuntorakentaminen, p. 040 531 4918
Päivi Kauhanen, viestintäjohtaja, p. 050 598 9560