SRV laajentaa kauppakeskusliiketoimintaansa Venäjällä

SRV YHTIÖT OYJ     PÖRSSITIEDOTE     23.8.2013  KLO 13.00

SRV laajentaa liiketoimintaansa Venäjällä kauppakeskusten hallinnointiin. Ensimmäisenä kohteena on tänään käyttöön otettu Pearl Plaza -kauppakeskus Pietarissa. Sopimus allekirjoitetaan loppuvuoden aikana.

”Laajentuminen on luontainen jatke keskittymisellemme kauppakeskusliiketoimintaan Venäjällä. Kauppakeskusten manageeraukselle on Venäjän markkinoilla selvä tarve. Meillä on erittäin osaava ja kansainvälinen tiimi, jolla on kokemusta kauppakeskusten kehittämisestä ja kaupallistamisesta. Pietarissa ja Moskovassa on tilaa myös uusille, moderneille kauppakeskuksille”, SRV:n toimitusjohtaja Jukka Hienonen sanoo.

SRV on kehittänyt, rakentanut ja kaupallistanut yhdessä kiinalaisen yhteistyökumppanin Shanghai Industrial Investment Company (SIIC) kanssa Pearl Plaza -kauppakeskuksen. Pearl Plaza tarjoaa kaupalliset palvelut Baltic Pearlin asuinalueelle, jonne SIIC on suunnitellut asunnot 35 000 asukkaalle. SRV:llä ja SIIC:illä on kauppakeskusyhtiöstä 50 prosentin osuudet. Kauppakeskus on ollut noin 140 miljoonan euron investointi, josta kummankin osakkaan osuus on 20 miljoonan euroa ja loppuosa on rahoitettu pankkirahoituksella. Kauppakeskuksen vuotuinen vuokratuottoarvio on noin 18 miljoonaa euroa. Tavoitteena on jatkaa ensi vuonna kauppakeskuksen toisen vaiheen rakentamisella, mikä lisää vuokrattavaa pinta-alaa 40 prosenttia.

SRV on käynnistänyt uuden Okhta Mall -kauppakeskuksen rakennustyöt Pietarin keskustassa Ohtan alueella olevalla Septem Cityn tontilla. Suomalaisten sijoittajien muodostama Russia Invest -kiinteistörahastoyhtiö on hankkeessa SRV:n sijoittajakumppanina. Okhta Mall on 250 miljoonan euron investointi. SRV:n kokonaissijoitus hankkeeseen tulee olemaan noin 44 miljoonaa euroa. Kauppakeskuksen vuotuinen vuokratuottoarvio on 33 miljoonaa euroa.

SRV Yhtiöt Oyj

Taneli Hassinen
taneli.hassinen@srv.fi

Yrityksestä