SRV:lle yli 100 miljoonan euron urakkasopimus Tapiolan keskustan laajentamisesta

SRV YHTIÖT OYJ     PÖRSSITIEDOTE     30.6.2016, KLO 10.30

SRV on valittu projektinjohtourakoitsijaksi LähiTapiola Kiinteistövarainhoidon Ainoa- ja Kirjokansi -hankkeeseen, jossa Espoon Tapiolan keskustan perusteellista uudistamista jatketaan vuoteen 2020 saakka.  SRV toimii myös nyt rakenteilla olevan kauppakeskus Ainoan ja sen yläpuolelle rakennettavien Kirjokansi-asuntojen projektinjohtourakoitsijana.

Ainoa- ja Kirjokansi -hankkeen kokonaisarvo on yli 500 miljoonaa euroa ja urakkasopimuksen arvo SRV:lle on yli 100 miljoonaa euroa. Sopimus allekirjoitetaan 30.6.2016, jolloin urakka siirtyy SRV:n tilauskantaan. LähiTapiolan kanssa tehdyn sopimuksen sekä muiden viimeisen kuukauden aikana allekirjoitettujen sopimuksien myötä SRV:n tilauskanta kasvaa arviolta noin 2 miljardiin euroon. Lopullinen kesäkuun tilauskannan määrä selviää osavuosikatsauksen valmistuttua.

”Tapiola on yksi Espoon merkittävimmistä keskuksista. Olemme iloisia, että LähiTapiola on valinnut meidät jatkamaan Tapiolan keskustakorttelin laajennusta. LähiTapiolan ja SRV:n projektitiimin yhteistyö on toiminut hyvin ja projekti on edennyt suunnitellusti. Lisäksi viimeaikainen pitkäkestoisen tilauskantamme kasvu on hyvä osoitus SRV Mallin toimivuudesta ja skaalautuvuudesta”, SRV:n Suomen liiketoiminnasta vastaava johtaja Juha Toimela toteaa.

Kauppakeskus Ainoan kolmannessa ja viimeisessä rakennusvaiheessa Tapiolan keskustaan tehdään täysin uusi liikerakennus ja sen yläpuolelle Kirjokannelle kaksi kerrostaloa, joihin tulee yhteensä 106 asuntoa. Työ aloitetaan purkamalla nykyisen Stockmannin tavaratalon kiinteistö, jonka tilalle rakennetaan noin 20 000 neliömetrin verran uusia liiketiloja. Töiden aikana Ainoa ja Tapiolan Stockmann palvelevat asiakkaitaan normaalisti. Tapiolan Stockmann siirtyy nykyiseltä paikaltaan Ainoan laajennusosaan vuonna 2017.  Ainoan kauppakeskuksen kolmannen vaiheen on arvioitu valmistuvan vuoden 2019 lopulla, ja sen päälle rakennettavat kerrostalot ovat valmiina vuonna 2020.

Kauppakeskuksen alle toteutetaan myös Merituulentien liityntäbussiterminaali, jonka rakentamisesta SRV vastaa. Tapiolan uusi metroasema tulee kytkeytymään vahvasti uuteen Merituulentielle rakennettavaan bussiterminaaliin ja Ainoan kauppakeskukseen. Uusi bussiterminaali on toiminnassa vuoden 2018 loppuun mennessä.

Juha Toimela, johtaja, Suomen liiketoiminta, 040 594 5473, juha.toimela@srv.fi
Päivi Kauhanen, viestintäjohtaja, 050 598 9560, paivi.kauhanen@srv.fi