SRV myi asuntokohteen ICECAPITALIN kiinteistösijoitusrahastoille

SRV YHTIÖT OYJ    SIJOITTAJAUUTINEN      5.6.2012 KLO 08:30

SRV on myynyt omaan hankekehitykseen perustuvan asuntohankkeen pohjoismaisen ICECAPITAL -konsernin kiinteistösijoitusrahastoille. Vantaalla sijaitseva Tikkurilan Sonaatti myytiin ICECAPITAL Housing Fund II Ky-rahastolle.

Tikkurilan Sonaatissa on 81 modernia kerrostaloasuntoa ja oma pysäköintilaitos. Kohteen toteuttaminen perustuu SRV:n pitkäjänteiselle kehitystyölle. Keskeisellä paikalla sijaitsevalla tontilla sijaitsi alun perin vanha puupaaluille perustettu kerrostalo, jonka koko osakekannan SRV osti asunto kerrallaan. Tontille haettiin lisää rakennusoikeutta asemakaavamuutoksella. Rakennustyöt ovat käynnissä ja kohteen vapaa-rahoitteiset vuokra-asunnot valmistuvat syksyllä 2013.

”Pääkaupunkiseudulla keskeisten alueiden täydennysrakennus mahdollisuudet ovat rajalliset, joten uusien laadukkaiden kohteiden toteuttaminen vaatii pitkäjänteistä suunnittelua. Sonaatti on esimerkki kohteesta, jossa sitkeys palkittiin onnistumisella”, SRV:n kotimaan asuntotuotannosta vastaava johtaja Antero Nuutinen sanoo.

”Sonaatti täydentää erinomaisesti rahastomme sijoitussalkkua, jonka painopisteenä on pääkaupunkiseutu. Tehty kauppa on ensimmäinen SRV:n kanssa ja yksi viimeisimmistä kakkosrahastoomme, jonka sijoitusperiodi on päättynyt. Odotamme hyvin alkaneelle yhteistyölle jatkoa tulevissa rahastoissamme”, kertoo ICECAPITAL REAM Oy:n toimitusjohtaja Wisa Majamaa.

Antero Nuutinen, SRV, puh. 020 145 5302.
Wisa Majamaa, ICECAPITAL REAM, puh. 040 826 1001