SRV myi DWS:lle kolmen kohteen, 257 asunnon portfolion Helsingissä, Espoossa ja Keravalla

SRV YHTIÖT OYJ     SIJOITTAJAUUTINEN      09.07.2021    KLO 9.00

SRV ja DWS, yksi maailman johtavista varainhoitajista, ovat allekirjoittaneet sopimuksen DWS:n institutionaalisille rahastoille rakennettavista asuntokohteista Helsinkiin, Espooseen ja Keravalle. Rakentaminen kaikissa kohteissa aloitetaan seuraavan kuuden kuukauden aikana. Tilauskantaan projektit kirjataan vaiheittain, kun aloituspäätökset on tehty. Kohteet tuloutuvat yhtiölle usean vuoden aikana. Yhteistyösopimuksen arvo on 82 miljoonaa euroa.

”Portfolio on erinomainen esimerkki SRV:n vahvasta asuntotuotantoputkesta – projekteja halutuilla sijainneilla pääkaupunkiseudulla, missä vuokralais- ja sijoittajakysyntä ovat olleet erittäin vahvaa viime vuosina. Hankkeet ovat myös meille yksi askel kohti elinkaariviisasta tulevaisuutta, kun kohteet rakennetaan strategiamme ja korkeimpien ympäristöstandardien mukaisesti. Kiitän DWS:aa sujuvasta ja ammattimaisesta transaktioprosessista”, sanoo SRV:n toimitusjohtaja Saku Sipola.

”Odotamme innolla yhteistyötä SRV:n kanssa näissä kolmessa asuntohankkeessa ja jatkamme toimintamme laajentamista Pohjoismaissa. Muut viimeaikaiset investointimme sisältävät toimisto-, logistiikka- ja asuinkiinteistöjä”, sanoo Martin Weikamp, kiinteistöliiketoiminnan johtaja, Pohjois-Eurooppa, DWS.

”Vastaamme tällä korkealaatuisen asuntoportfolion hankinnalla pienten ja keskisuurten vuokra-asuntojen kasvavaan kysyntään, jota väestörakenteen muutos, voimakas kaupungistuminen sekä yhden ja kahden hengen talouksien kasvava määrä ohjaavat”, Weikamp jatkaa.

Asunto Oy Helsingin Pohjantytär sijaitsee Etelä-Haagassa Helsingissä, SRV:n kehittämässä Pohjola-korttelissa. Pohjantyttäreen tulee 141 asuntoa 17-kerrokseen. Projekti valmistuu vuoden 2023 lopussa.

Asunto Oy Espoon Saunakukka sijaitsee Espoon Saunalahdessa. Kohteeseen sisältyvät kolme 3-kerroksista luhtitaloa, joihin valmistuu yhteensä 63 asuntoa. Saunakukka valmistuu syksyllä 2022.

Asunto Oy Keravan Aleksinniitty sijaitsee aivan Keravan keskustassa paikallisten palvelujen ja erittäin hyvien kulkuyhteyksien äärellä. Aleksinniittyyn valmistuu yhteensä 53 asuntoa keväällä 2023.

Kaikki kolme kohdetta ovat SRV:n omakehitteisiä hankkeita. Omakehitteiset asuntokohteet ovat SRV:n kehittämiä hankkeita, jotka SRV myy sijoittajalle pääosin ennen rakentamisen aloittamista.

Lisätiedot:
Saku Sipola, toimitusjohtaja, puh. 040 551 5953, saku.sipola@srv.fi
Tuomas Kokkila, transaktiojohtaja, puh 050 469 1822, tuomas.kokkila@srv.fi
Johanna Ylitalo, viestintäpäällikkö, puh. 040 510 8604, johanna.ylitalo@srv.fi

Tiedotteen liitteenä olevat kuvat:
Pohjantytär: SARC Arkkitehtitoimisto, SRV
Saunakukka: Ark7 Oy, SRV
Aleksinniitty: Arkkitehtitoimisto Hannu Jaakkola Oy, SRV

Jakelu:
Tiedotusvälineet

Facebook   LinkedIn   Twitter   Instagram

SRV lyhyesti

SRV on rakennusalan kehittäjä ja uudistaja. Pyrkimyksemme on luoda uusi elinkaariviisas todellisuus, jossa rakentamisen ratkaisut turvaavat yhtä aikaa hyvinvoinnin, taloudellisen arvon sekä tilojen käyttäjien, asukkaiden ja ympäristön edun – vuosiksi ja sukupolviksi eteenpäin. Tuomme aidon yhteistyön ja innostuksen jokaiseen kohtaamiseen. Vastuullisuus näkyy kaikessa toiminnassamme.

Olemme vuonna 1987 perustettu, Helsingin pörssissä listattu yhtiö. Toimimme kasvukeskuksissa Suomessa ja Venäjällä. Liikevaihtomme vuonna 2020 oli 975,5 miljoonaa euroa. Noin 1 000 SRV:läisen lisäksi työllistämme noin 4 200 alihankkijan verkoston.