SRV myy Derby Business Parkin Niamille

SRV YHTIÖT OYJ     PÖRSSITIEDOTE     5.9.2014

SRV myy viime vuonna valmistuneen Derby Business Parkin Niamille. Derby Business Park sijaitsee Espoon Perkkaalla Turunväylän varrella Leppävaaran yrityskeskittymässä. Myyty kokonaisuus koostuu kolmesta toimistotornista sekä pysäköintilaitoksesta ja siihen ovat sijoittuneet muun muassa SRV:n oma pääkonttori sekä Siemensin Suomen-pääkonttori. Derby Business Park on lähes täyteen vuokrattu.

”Derbyn korkea vuokrausaste ja vahva kassavirta tarjosivat mahdollisuuden vapauttaa tasettamme tukemaan suurhankkeittemme käynnistymistä”, SRV:n hankekehityksestä vastaava varatoimitusjohtaja Timo Nieminen sanoo.

Derby Business Park on ympäristösertifioitu korkeimmalle eli LEED Platina -tasolle erityisesti energiatehokkuutensa ansiosta. Kiinteistö on ensimmäinen maalämmöllä toimiva toimistokiinteistö Suomessa. Käyttökustannukset ovat energiatehokkuuden ansiosta 20 prosenttia alemmat kuin verrokkikiinteistöissä.

”Kiinteistökokonaisuus sijaitsee kehittyvällä Perkkaan yritys- ja asuinalueella, vain vajaan 20 minuutin ajomatkan päässä Helsingin ydinkeskustasta. Myös Leppävaaran asemalta on yhteydet Derbyyn. Meillä on tarkoitus rakentaa Derbyn lähiympäristöön tällä vuosikymmenellä lisää toimitilaa ja asuntoja”, Nieminen toteaa.

Kaupassa välittäjänä toimi Catella Property Oy.

SRV Yhtiöt Oyj

Markus Laine, Johtaja, kiinteistömyynnit ja sijoittajasuhteet, SRV, puh. 050 466 2838

Niam on Pohjois-Euroopan johtava yksityinen kiinteistösijoitusrahasto, jolla on hallinnoitavana kiinteistöomaisuutta yhteensä 2,5 miljardin euron edestä. Niam tarjoaa sijoittajille tilaisuuden investoida Pohjoismaiden kiinteistömarkkinoille. Perustamisestaan vuodesta 1998 lähtien Niam on investoinut rahastojensa tai partnereidensa kautta yli seitsemän miljardia euroa. Niamin pääkonttori on Tukholmassa ja toimistot Oslossa, Helsingissä ja Kööpenhaminassa. Henkilökuntaa Niamilla on 45 henkilöä, joilla on laaja kokemus kiinteistöalalta. Lisätiedot: www.niam.se.

SRV Yhtiöt Oyj on vuonna 1987 perustettu pörssiyhtiö, jonka liikevaihto on noin 700 Meur. SRV on rakennushankkeiden toteutuksen edelläkävijä, joka kehittää, kaupallistaa ja rakentaa rohkeasti uutta. Konsernissa työskentelee tuhat ihmistä. SRV toimii Suomen lisäksi Pietarissa ja Moskovassa sekä Virossa. www.srv.fi