SRV myy GCT Tahkotie logistiikkahankkeen OP-Pohjolan kiinteistösijoitusrahastolle

Lehdistötiedote 20.9.2011

SRV on 16.9.2011 allekirjoittanut sopimuksen Vantaan Aviapoliksen alueella sijaitsevien Tahkotie 1 ja 2 logistiikkakohteiden myynnistä Pohjola Kiinteistösijoitus Oy:n hallinnoiman Real Estate Fund Finland III Ky –kiinteistösijoitusrahaston kanssa. Sopimuksella Rahasto ostaa Tahkotien tontille perustetut kiinteistöosakeyhtiöt, jotka käsittävät noin 13 000 kerrosneliötä. Tiloista on jo vuokrattu noin 60 %.

Tahkotien kohteet ovat SRV:n kehittämän Grand Cargo Center/Terminal –konseptin mukaisia logistiikkahankkeita. Rakennustyöt on jo aloitettu, ensimmäinen rakennus valmistuu vuodenvaihteessa ja viimeinen kesällä 2012.

SRV on kehittänyt hanketta vuodesta 2008 ja Pohjola on jo aiemmin ostanut SRV:ltä tontin pohjoisosassa sijaitsevan Smart Tech Center eli STC Viinikkala –nimisen logistiikkakeskuksen. Nyt toteutunut kauppa saattaa onnistuneesti päätökseen merkittävän kehityshankkeen.

- Tämä kauppa on luonteva jatko yhteistyöllemme alueella. Tehdyt kaupat ovat osoitus siitä, että myös logistiikan konseptoinnissa oikeiden käyttäjäryhmien löytäminen on entistä tärkeämpää, SRV:n markkinointijohtaja Petteri Heikkinen pohtii.

- Sijoituksen tehnyt rahasto jatkaa OP-Pohjola ryhmän hyväksi osoittautuneita logistisia investointeja lentokentän alueelle. Sijoituksen tehnyt rahasto on Pohjola Vakuutus Oy:n, A-Vakuutus Oy:n, OP-Henkivakuutus Oy:n, OP-Eläkekassan sekä OP-Eläkesäätiön yhteissijoitusväline, kertaa toimitusjohtaja Markku Mäkiaho Pohjola Kiinteistösijoitus Oy:stä.

Petteri Heikkinen, markkinointijohtaja, SRV, puh. 040 730 1669

Markku Mäkiaho, toimitusjohtaja, Pohjola Kiinteistösijoitus Oy, puh. 010 252 7272

GCT – Grand Cargo Terminal GCT –tilakonsepti on suunniteltu mm. tukkukaupan ja logistiikka-alan palveluntarjoajien tarpeisiin. Kohteessa yhdistyy sen keskeinen logistinen sijainti ja kustannustehokkaat varastoneliöt, joissa käyttäjä voi keskittää logistiset tai yrityksen kaikki toiminnot muuntojoustaviin tiloihin.